Projecte solidari 2n ESO

El passat dimarts, 14 de maig, va tenir lloc a la sala d’actes de l’institut Roquetes l’acte final del projecte “Fem sabó”, dut a terme per l’alumnat de 2n d’ESO al llarg del segon trimestre.

Durant l’acte, es va fer entrega de 343 euros a dues representants de la Lliga Contra el Càncer. Aquesta quantitat va ser recaudada el dia de Sant Jordi amb la venda del sabó produït per l’alumnat. A més, unes alumnes van llegir un manifest on expressaven el dolor causat per la malaltia del càncer a tantes famílies, sovint properes, que veuen truncades les seves vides. També es va posar en valor la tasca realitzada per l’associació de la Lliga Contra el Càncer, la qual du a terme diverses actuacions per tal de prevenir la malaltia i de millorar la situació de tantes persones que la sofreixen i de les seves famílies.

Seguidament, es va llegir un poema de Maria Mercè Marçal, “Cova l’ou de la mort blanca”, poeta catalana reconeguda pel seu compromís amb la llengua i la cultura de la terra, així com pel seu activisme feminista.

Per finalitzar, les representants de l’entitat van agrair moltíssim el gest de l’alumnat de 2n d’ESO del nostre Institut i van destacar dos aspectes. Primerament, l’acte de solidaritat que han fet els alumnes en ajudar una entitat que se’n cuida de persones malaltes. I en segon lloc, la contribució econòmica per a investigar sobre aquesta malaltia, cosa que ha fet que avui dia, en molts casos, els malalts es puguin salvar, cosa impensable fa uns anys.

Acte molt emotiu durant el qual, també es va fer entrega a les representants de l’entitat d’un diploma i se les va obsequiar amb una pastilla de sabó. Durant l’acte, van estar sonant cançons, la temàtica de les quals és el càncer.

Projecte “Fem sabó”

2n ESO – Curs 2023/24