No al paper d’alumini

El Comitè Verd de l’Institut adrecem aquesta carta a tots els pares per evitar el paper d’alumini en el nostre centre.

més informació aquí

Benvolgudes famílies,

Ens adrecem a vosaltres per recordar-vos que som Escola Verda, per tant, hem de tenir cura del medi ambient. Un dels nostres objectius és reduir el consum d’alumini dels embolcalls dels entrepans.

L’alumini és un material molt valuós i amb múltiples aplicacions tecnològiques: finestres, llandes de rodes, peces d’avions…i altres eines que precisen lleugeresa i resistència, però en cap cas l’hauríem de fer servir per embolicar entrepans. Hi ha altres materials més ecològics i més econòmics que són els que caldria utilitzar. Segons estudis científics, el paper d’alumini emet 87 vegades més diòxid de carboni que les carmanyoles i 6,9 vegades més que el film de plàstic. És també un material que tarda molts anys a desaparèixer de la natura, quan la seva vida útil ja s’ha acabat.

El curs passat vam fer una campanya per conscienciar els nostres alumnes (els vostres fills) del mal ús que fem d’aquest material en el centre. Durant una setmana vam recollir tots els embolcalls d’alumini dels seus entrepans i vam reunir-ne més de 4kg. Cal tenir present que per obtenir aquesta quantitat d’alumini es necessiten 65 kW·h d’electricitat, que equivalen al consum elèctric d’una família de quatre persones durant tres setmanes.

Per aquest motiu vam voler reduir-ne el consum, però els resultats no han estat del tot satisfactoris. Per això demanem la vostra implicació a l’hora d’embolicar els entrepans amb  altres materials menys contaminants que l’alumini: boc’n roll, carmanyoles, paper de film plàstic o qualsevol altre material més ecològic.

Us donem les gràcies per endavant i us demanem la vostra col·laboració per dur a terme aquesta campanya.

Comitè Verd