La fragilitat de la llibertat

El passat dimecres 8 de maig alumnat de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat ha visitat diferents espais de la Batalla de l’Ebre: el poble vell i el centre d’interpretació dels 115 dies a Corbera d’Ebre, les trinxeres de les Devees i el Campament del V Cos de l’exèrcit a La Fatarella.

També vam anar a Flix per a gaudir in situ del mural dels Resistents “La fragilitat de la llibertat” fruit del projecte en què va participar l’alumnat de 1r de batxillerat. Us invitem a visitar-lo virtualment al web del Mur de Bitàcolahttps://mursdebitacola.com/portfolio/la-fragilitat-de-la-llibertat/ i a fer-ne ús en treballs de memòria democràtica, història contemporània i valors, en les diferents biografies descobrireu models de vida i lluita inspiradors.

La resistent que vam treballar nosaltres va ser Simone Veil, un referent en molts àmbits com a feminista, com a supervivent dels camps d’extermini nazis, defensora de la memòria dels jueus morts a l’Holocaust durant la Segona Guerra Mundial i compromesa per la unitat d’Europa, els drets humans i les llibertats.