Construïm piràmides

El passat divendres 8 d’abril, els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Roquetes, a la matèria de Socials, vam fer un projecte sobre una maqueta. La maqueta consistia a representar una o vàries piràmides egípcies, ja que estàvem treballant les primeres civilitzacions.

La professora ens va demanar que féssim aquest treball per a investigar com eren les piràmides i per a què servien. Una curiositat és que, les piràmides és construïen per enterrar als faraons. Els sarcòfags els posaven en cambres funeràries, anomenades hipogeus. En aquests espais s’hi guardava or, menjar i altres objectes, per què els egipcis creien que hi havia una segona vida després de la mort, i d’aquesta manera es creia que el difunt gaudiria de tots aquests objectes en la segona vida. El conjunt més interessant es troba a la Vall dels Reis, a prop de Tebes (Egipte), en el qual destaca la tomba de Tutankamon, trobada l’any 1922.

Les piràmides eren construïdes per obrers, alguns camperols i esclaus, i eren dissenyades per arquitectes. Per construir una piràmide tardaven entre 20 i 30 anys, ja que portaven els blocs de pedra de les pedreres.

Després d’investigar sobre aquest tema, ens vam posar a realitzar les piràmides. Podíem utilitzar els materials que volguéssim, com ara cartó, sorra, pedres, fustes, pintures, plastilina, etc. Vam poder fer la maqueta en dues sessions i acabar-la a casa si no havíem tingut prou temps.

Ens ha agradat molt aquest projecte, ja que hem après coses molt interessants i curioses sobre les primeres civilitzacions i a més ens hem divertit durant tot el procès. A continuació, us deixem algunes fotografies per a que pugueu veure alguns dels treballs que hem realitzat.

Els alumnes de 1r d’ESO

1. Rosa Mª Solé Mallén

Molt bon projecte! Una bona introducció a les àrees ui volums dels cossso geomètrics. Felicitats!