Natura i Art

Per tal de treballar de manera transversal i cooperativa, dins del projecte Hort Escolar Ecològic  ha sorgit un nou projecte anomenat  H@rt.

El projecte H@rt i les sis erres del reciclatge té com objectiu principal treballar de manera interdisciplinar diversos conceptes relacionats amb el medi ambient.

Les 6 erres del reciclatge fan referència a:

Reciclatge: l’acció de re-processament de parts o elements d’un article  o aparell que en arribar al final de la seva vida útil pot ser reutilitzat.

Reutilitzar : Donar ús a un objecte abans que aquest esdevinguí un residu, així s’allarga la vida dels productes i es contribueix a disminuir la quantitat de residus.

Reduir: Evitar la producció de residus i la seva nocivitat.

Reciclar: L’ acció de tornar a introduir en el cicle de producció i consum productes materials obtinguts de residus.

Recuperar: posar en ús quelcom que ja no s’usava.

Reeducar : facilitar, fomentar, sensibilitzar i fer partícips a tots els alumnes.

Reinserir: referit a l’ecologia, com tornar a integrar un producte o part d’aquest en la societat buscant la seva utilitat.

Per tal de poder a dur a terme aquest projecte des del centre s’ha fomentat la importància de prendre consciència dels residus que generem tant a casa com a l’institut,

Molts dels nostres alumnes ja coneixen les pautes de comportament diari, i saben que s’ha de fer per ajudar i col·laborar amb el tema del reciclatge, ja que des de primer de l’ESO, se’ls dóna eines per a prendre consciència de la importància d’aquest tema.

Així doncs, des de cada una de les matèries del centre s’ha fomentat a l’alumnat en que  aprenguin a passar per tot el procés de conscienciació, recollida, selecció, reciclatge, reutilització i recuperació de material que moltes vegades donaríem per perdut.

Durant aquest curs escolar s’han dut a terme dos activitats:

Trencadís

A partir de treballar a l’hort, vam tenir la necessitat de començar a pensar en el projecte del trencadís.Despès de fer una pluja d’idees, vam aconseguir consensuar una sèrie d’idees principals que van acabar resultat sent una.

La creació de la vida,  del món i la natura plasmades en el trencadís, a partir de la representació dels planetes del nostre sistema solar, rodejats d’estrelles. Però en primer pla, el sol, pare de la creació, simbolitzant l’òvul de la dona,  envoltat d’estrelles, d’espermatozoides, també responsables de part de la creació. El món, la vida, envoltant el nostre hort, la creació en estat pur, cada dia els alumnes van regant les llavors i  amb les seves mans, cada dia van posant al mur, aquella petita rajola com a símbol de una cèl·lula que poc a poc esdevindrà l’univers.

Cortina

A partir de la recol·lecció de les càpsules de cafè, vàrem plantejar la idea de fer quelcom amb aquestes, la idea principal va sorgir per la necessitat de buscar adob per l’hort, per fer partícips a les famílies i als alumnes de l’institut, com al mateix temps buscar una sortida per un material que normalment acaba al rebuig.