L’inici del curs amb un projecte que treballar

Hola, som l’alumnat de 2n de l’institut Roquetes.  Enguany des de les optatives de segon de l’ESO de ‘’Siguem Makers’’ i de “Tècniques Artístiques i Disseny 2”, hem decidit participar en el concurs Retotech de Fundació Endesa.

En aquests primers dies, ens vam ajuntar per tal de conèixer el projecte Retotech, i vam començar a fer el guió pel vídeo per ser escollits a Retotech.  Ho vam haver de fer amb poc temps, ja que havíem de presentar el vídeo com més aviat millor. En el vídeo surt el director, l’alumnat de quart que va participar en l’anterior edició, uns quants mestres i tot l’alumnat de les dues optatives. Teniu el vídeo penjat al YouTube.

En acabar de gravar el vídeo vam separar les optatives i cada grup va fer unes coses diferents.

A l’optativa de “Tècniques Artístiques i Disseny 2”, hem començat fent quadradets de 4 x 4 centímetres amb diferents textures i materials que estem recollint de casa, de l’institut, del carrer… per tal de conèixer material que ens pot servir a l’hora de fabricar la maqueta. Per exemple, si volem fer una textura del terra d’un carrer valdria més la pena fer-la nosaltres que comprar-la, o bé quin és el material més dur, econòmic, reciclable… que ens pot ser útil per a la fabricació i disseny de la maqueta.

A l’optativa de “Siguem Makers” vam aprendre que feien tots els components que hi podem utilitzar per fer el projecte, utilitzant el zum Kit Advanced, ens vam registrar a l’aplicació Bitbloq i vam començar a aprendre a utilitzar l’aplicació de programació. El primer dia vam començar a engegar un led utilitzant l’aplicació.