Exprimit de creativitat amb traces de LEDs i microxips! – RetoTech.

Arrenquem el segon treball d’aquest curs al TGI (Treball Global Interdisciplinari), a les matèries de Tecnologia i EducacióRetoTech (@RetoTech) / Twitter Visual i Plàstica! Després de Let’s Make Soap🧼ens endinsem a… Tinkering🤖! Aquest és un projecte que no el fem pel nostre compte, sinó que gira entorn del Retotech, concurs proposat per la Fundació Endesa. L’alumnat de 2n d’ESO intentarà resoldre un problema de la vida quotidiana amb l’ús de les noves tecnologies. Sí, és un paràmetre molt obert i molt general, però si us poso un exemple ho entendreu millor:

Una solució que va suggerir un equip d’alumnes d’un centre fou una espècie de medalla amb dos llums que s’il·luminaven, controlades per una aplicació de telèfon mòbil. La medalla l’atorgaren a un nen amb autisme: si ell se sentia bé clicava l’emoticona de la llum verda al programa; si no, doncs premia la llum vermella. Senzill, oi? És un sistema no molt complex, però l’objectiu està ben definit.

Hem d’intentar fer alguna com aquesta.

I també és possible que penseu que això implica poc nivell. I teniu raó, al cap i a la fi. De fet, el programa emprat per ferBitbloq auf Twitter: "Bitbloq 3D está bastante avanzado, y aunque faltan por pulir algunos aspectos estamos cerca de tener una versión estable y usable en el aula ¿Quieres probarlo? Aquí tienes un el prototip s’entén perfectament, sense coneixements de programació. S’anomena Bitbloq, i el seu programari es divideix en tres apartats. No t’espantis. Anirem a poc a poc:

· L’organització dels components a la placa:  La placa, Zum Core 2.0, té unes “entrades” anomenades pins (n’hi ha de digitals i d’analògics), on s’hi connecten els leds, sensors de llums i sons, etc. També, hi ha el Port Sèrie, per on es connecta el cable al dispositiu.

· La programació: El que sembla més difícil… s’ha convertit en el més fàcil. No has d’escriure codis, ni uns ni zeros; l’únic que has de fer és arrossegar blocs. Res més. Has de construir-ho com si fos un trencaclosques, amb les peces mig donades.

· El diagrama de flux: Si la programació està ben feta, a la tercera pantalla sortirà una mena d’esquema, on simplifica al màxim el codi.

De moment estem realitzant pràctiques per així experimentar amb la plataforma de programació, i mòduls per poder desenvolupar els nostres dots com a emprenedors/es📚👷.

A part d’aquest bufet de xips, codis i textos dels orígens d’algunes empreses, també tenim present a la carta activitats de creativitat en segon pla, per tal d’estimular-la i, a l’hora de crear el producte final, poder fer un invent esplèndid i original✨!

El projecte comença a agafar forma… i ha arribat l’esperit RetoTech💻!

Oriol Tafalla    2n A