Mobilitats de professorat. Convocatòria 2023/2024
Oberta la inscripció per a PERSONAL DOCENT I NO DOCENT d’ESO i Batxillerat per realitzar estades de FORMACIÓ I OBSERVACIÓ dins de la convocatòria 2023/24 del programa Erasmus+.
Podreu trobar tota informació en els documents BASES i CRITERIS DE SELECCIÓ de la convocatòria 2023/24.
L’enllaç al formulari d’inscripció és: https://forms.gle/
Llista d’admesos i exclosos professorat’24
Cursos de formació 24
Formació PROJECT-BASED LEARNING
Mobilitats de professorat estiu 2023
Des del curs 2022-23 comptem amb una Acreditació Erasmus que ens permet definir els nostres propis objectius, la velocitat en què els portem a terme i actualitzar-los quan sigui necessari. A més, disposem de fons per activitats de mobilitat.
Pel que fa al professorat, el principal objectiu del Pla Erasmus de l’Institut Montsacopa és impulsar la formació i la participació dels docents del centre per actualitzar els nostres ensenyaments a les necessitats de l’alumnat. Un altre objectiu que vam proposar és enfortir la internacionalització creant més projectes i fent partícip a tota la comunitat educativa.
Les formacions de professorat ens ajuden a desenvolupar aquests objectius ja que els ensenyants es formen amb la intenció de millorar la seva pràctica docent i de compartir els aprenentatges amb tot el claustre. A més, mitjançant les mobilitats establim vincles amb altres docents i creem xarxa per futures mobilitats.
Així doncs, dins de l’acció clau de mobilitat educativa de les persones i amb el número de conveni 2022-1-ES01-KA121-SCH-000057476, aquest estiu 2023 s’han realitzat 5 mobilitats de professorat en l’àmbit de formació. Podeu llegir el que han compartit a continuació:
NOM DEL CURS | IDENTIFYING BARRIERS TO LEARNING – SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS MASTERCLASS |
PROFESSORAT ASSISTENT I DEPARTAMENT | CARMINA MARTÍ I PAT GONZALEZ
DEPARTAMENT D’ANGLÈS |
LOCALITZACIÓ | PALERM (SICÍLIA) |
DATES | 31/07/23- 04/08/23 |
ORGANITZADOR | ShipCon |
Objectiu de la mobilitat
Entendre millor els trastorns més comuns que dificulten l’aprenentatge (altes capacitats, dislèxia, disortografia, dispraxia, discalculia, TDA i TDHA) per fer aules més inclusives.
Què has après i com ho podràs aplicar a la teva pràctica docent.
La part teòrica ens va ajudar a aprofundir en cadascun dels diferents trastorns, però la part més enriquidora de la formació ha estat posar-nos al lloc de les persones amb trastorns d’aprenentatge i així poder saber quins materials els poden ajudar millor i com hem d’explicar a classe.
Avantatges de participar en el programa Erasmus+
El principal avantatge és ampliar l’experiència docent no només amb els aprenentatges del curs sinó també compartint perspectives i ensenyaments dels altres professors participants. Sovint aquestes converses es feien durant la pausa o estones d’esbarjo on ens podíem esplaiar amb els detalls de les experiències de cada centre. També ens ha permès ampliar la nostra xarxa de contactes i practicar la llengua anglesa.
|
|
|
|
NOM DEL CURS | Descobrint el Renaixement a Florència |
PROFESSORAT ASSISTENT I DEPARTAMENT | Maria Galizia Amoraga, departament de socials. |
LOCALITZACIÓ | Florència (Itàlia) |
DATES | 24/07/23 – 29/07/23 |
ORGANITZADOR | Europass Teacher Academy |
Objectiu de la mobilitat:
Descobrir la ciutat de Florència com a bressol del Renaixement, visitar, conèixer i gaudir de les grans obres d’art renaixentistes, des de Giotto fins a Michelangelo i alguns dels museus de la ciutat. Conèixer el context històric del Renaixement per entendre els temes de l’art renaixentista. Guiar els estudiants en la interpretació de les obres d’art i enfortir les competències relacionades amb la visualització raonada de les obres. Realitzar algunes activitats inspirades en les obres renaixentistes.
Què has après i com ho podràs aplicar a la teva pràctica docent.
He après a remirar algunes de les obres d’art més conegudes i a comprendre-les a partir de la informació històrica aportada. Podré aplicar els coneixements apresos i l’aprofundiment que hem fet de l’època renaixentista a les meves classes d’història de l’art.
Avantatges de participar en el programa Erasmus+
Els avantatges principals de participar en el programa Erasmus+ són la relació que s’estableix amb altre professorat, la pràctica de la llengua anglesa, la descoberta de noves cultures, sistemes educatius i realitats socials i la convivència.
NOM DEL CURS | Game-Based Learning and Gamification in the classroom |
PROFESSORAT ASSISTENT I DEPARTAMENT | Albert Calm Batlle, departament de socials |
LOCALITZACIÓ | Atenes (Grècia) |
DATES | 21-08-23 al 26-08-23 |
ORGANITZADOR | Europass Teacher Academy |
Objectiu de la mobilitat:
Aprendre a dissenyar jocs de taula de tal manera que integrin contingut curricular i l´alumnat pugui aprendre i revisar conceptes al mateix temps que està jugant. En el curs vaig poder practicar diferents tipus de jocs de taula i en grups de 4 o 5 alumnes en vam haver de dissenyar un, que posteriorment van provar la resta d´alumnes del curs. També ens van mostrar algun joc online i durant els dies que va durar el curs, els alumnes que el feiem en vam haver de completar un: una aplicació mòbil anomenada “goosechase”, on havíem de completar una sèrie de tasques consistents en la descoberta de la ciutat d’Atenes.
Què has après i com ho podràs aplicar a la teva pràctica docent
He après algunes estratègies a l´hora de dissenyar jocs de taula. També he jugat a un parell de jocs que no coneixia. Crec que en alguna classe podré aplicar alguna de les coses apreses en el curs, com per exemple desenvolupar alguna unitat didàctica a través del disseny d’un joc realitzat pel propi alumnat.
Avantatges de participar en el programa Erasmus +
Crec que uns dels principals avantatges és el contacte que s´estableix amb professors d’altres països europeus i fins i tot del teu mateix país. Es crea una bona relació amb alguns dels professors i això et permet conèixer molt més bé la realitat del sistema educatiu del seu país o regió.
NOM DEL CURS | The best digital tools for language teachers |
PROFESSORAT ASSISTENT I DEPARTAMENT | Càrol Pérez, departament de llengua (castellà) |
LOCALITZACIÓ | Dublin, Irlanda |
DATES | 31/07-06/08 |
ORGANITZADOR | Europass Teacher Academy |
Objectiu de la mobilitat:
Conèixer eines digitals específiques i diverses per aplicar-les a l’ensenyament de la llengua. L’objectiu ha estat millorar la metodologia per aconseguir millors resultats, més implicació i més motivació a l’aula.
Què has après i com ho podràs aplicar a la teva pràctica docent:
He après que hi ha moltes eines digitals que em poden ser d’utilitat a part de les que ja coneixia. També he pogut veure maneres d’ensenyar actualitzades i he descobert que puc aprendre a utilitzar les eines digitals per mi mateixa, sense ajuda o amb molt poca. Ara veig que les puc adaptar al que jo necessito, i fer servir només el que em faci falta. Moltes d’elles són senzilles.
També he après coses sobre la cultura irlandesa. Hem visitat la costa i diferents parts de la ciutat, i sobretot, hem conegut l’Epic, el museu de la immigració irlandesa, molt interessant per entendre millor la seva cultura i el seu passat.
Avantatges de participar en el programa Erasmus+
Gràcies a aquest programa, he tingut l’oportunitat de veure diferents punts de vista sobre la pràctica docent, sobretot fent servir les eines digitals. He conegut professors d’altres nacionalitats i he vist que els seus mètodes d’ensenyament són sovint semblant als nostres, tot i tenir diferències que he pogut entreveure al llarg del curs.
Hi ha altres avantatges com són poder conèixer altres països i tenir professors que parlen llengües que no són la pròpia, normalment l’anglès. Això ens suposa un gran esforç, però també ens fa estar actualitzats. Un avantatge important és que ens fa entendre millor als nostres alumnes. Finalment, aquests cursos ens fan viure situacions de tota mena que ens enriqueixen i fins i tot, ens diverteixen.
CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA
Enllaç al formulari d’inscripció a la convocatòria extraordinària beques Erasmus+ 22/23 (El formulari estarà obert fins el dimarts 20 de juny)
Llistat definitiu de professorat admès a la mobilitat extraordinària d’Erasmus+
Oberta la convocatòria per a PERSONAL DOCENT I NO DOCENT d’ESO i Batxillerat per realitzar estades de FORMACIÓ I OBSERVACIÓ dins de la convocatòria 2022/23 del programa Erasmus+.
Podreu trobar tota informació en els documents BASES i CRITERIS DE SELECCIÓ de la convocatòria 2022/23.
L’enllaç al formulari d’inscripció és: https://forms.gle/jY9qxno8JqoASSU59
Admesos i exclosos professorat’23: Llistat amb les puntuacions
Llistat definitiu professorat’23: Professorat admès