Còrdova, Murcia i Olot, una mica més a prop

2008-2010

cormurolotCòrdova, Murcia i Olot, una mica més a prop

Durant els cursos 2008-09 i 2009-10 alumnes de l’IES Blas Infante de Còrdova, l’IES Poeta Sánchez Bautista de Múrcia i l’INS Montsacopa d’Olot van participar en un dels projectes organitzats en el marc de les Agrupaciones de Centros Educativos (ARCE) de la Subdirecció General de Cooperació Territorial depenent del Ministerio de Educación. Es tractava d’un programa que va promoure l’establiment d’agrupacions entre centres de diferents Comunitats Autònomes i va impulsar intercanvis entre centres i la mobilitat d’alumnes i professors, per tal de contribuir a l’adquisició i millora de les seves aptituds, no només en les competències, àrees, o temes en què se centrava el projecte, sinó també en la capacitat de treballar en equip.

Una de les prioritats del projecte va ser l’intercanvi entre els alumnes. Als intercanvis hi varen participar uns 25 alumnes de cada centre. La durada dels intercanvis va ser d’uns quatre dies i es van realitzar durant les festes significatives de cada ciutat: la Fiesta de los Patios de Còrdova (maig de 2009), la Fira de Sant Lluc d’Olot (octubre de 2009) i les Fiestas de Primavera de Múrcia (abril de 2010) .

Imatges de la segona trobada d’alumnes a Olot

Durant els dos anys de projecte es van dur a terme activitats molt diverses, alguna de les quals eren destiandes a fomentar i facilitar la relació entre alumnes i d’altres eren interdisciplinàries. Tot i el marcat caràcter multidisciplinar del projecte, les activitats matemàtiques van constituir un element important del projecte.

Presentació JAEM 2011

Tota la informació la podeu trobar a la pàgina web del projecte http://cordobamurciaolot.webnode.com/

Professorat responsable: Montse Gelis i Vicenç Masdemont

Alumnat: Arnau Abel, Gemma Codina, Coral Güell, Ariadna Iglesias, Helena López, Laia Luque, Bernat Ribó, Ada Sánchez, Marc Solé, Marta Subirà, Èric Yeste, Vanessa Carrillo, Neus Ferrer, Sílvia Padrosa, Mar Reixach, Gerard Roura, Marina Sánchez, Mireia Suñer, Anna Carrillo, Marc Casanova, Jordi Galobardes, Albert Nebot, Mireia Pujol, Sandra Sotillo, Arnau Vidal. Alimatou Waggeh i Robert Herrero.