Projecte OLDBOT

Febrer de 2023
Visita a Euskadi

Els dies 22 i 23 de febrer, dins les jornades d’esport i lleure, un grup de professors de l’Institut varen poder visitar el centre de CIFP Don Bosco d’Errenteria (Euskadi).

Es tracta d’una de les trobades programades dins el projecte Oldbot i ha permès conèixer de més a prop la trajectòria del centre, els seus cicles formatius i visitar les seves instal·lacions, però sobretot compartir coneixements de programació del robot humanoide i posar-los en pràctica en el centre residencial per a la gent gran.

El dijous 23, també es va aprofitar per fer una nova reunió presencial dels quatre membres del projecte: la Residència Domus VI, la Fundació Hospital d’Olot, el CIFP Don Bosco i l’Institut Montsacopa. L’activitat s’emmarca dins el projecte d’innovació i investigació aplicades i transferència de coneixement en la Formació Professional.

21 de juny de 2022
L’arribada d’un robot humanoide al Montsacopa

El curs passat, professors del cicle de Grau Mitjà d’Atenció a persones en Dependència i del departament de Tecnologia de l’institut van participar amb un projecte consignat juntament amb un Institut de Formació Professional del País Basc, CIFP Don Bosco, en el qual es plantejava el repte de programar un robot humanoide per tal que interactués amb usuaris d’una institució d’atenció a persones. (dugués a terme les sessions de fisioteràpia en un centre geriàtric tutelat pel nostre alumnat.)

Aquest projecte estava a l’empara d’una subvenció del Ministeri d’Educació –Secretaria general de Formació Professional, ajudes destinades a la realització de projectes d’innovació i investigació aplicades i transferència de coneixement en la Formació Professional- que finalment al desembre del 2021 ens van adjudicar.

Els diners rebuts de la subvenció, no aniran destinats únicament a l’adquisició d’un robot humanoide, sinó també per a la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques per generar energia verda i estudiar el comportament de la despesa energètica del centre i per a la compra d’una talladora làser d’última generació, amb la qual podrem fer realitat tot allò que ens imaginem!

Per a l’alumnat i el professorat dels cicles formatius del nostre institut la participació en aquest projecte els permetrà rebre una formació tècnica en Atenció Centrada en la Persona. Alhora el robot permetrà treballar en contacte amb usuaris amb necessitats de suport en l’àrea del llenguatge i la comunicació, tant en institucions com en l’àmbit escolar.

1 de juliol de 2022
Reunió dels quatre membres del projecte del robot humanoide

16 de febrer de 2023
El robot humanoide de l’Institut ja té nom!

Els alumnes de Programació de batxillerat han anat a totes les classes de 1r d’ESO per presentar la robòtica computacional i a en Pepper en especial a tots els alumnes nouvinguts. Com a part del projecte, han demanat als nous alumnes que votessin un nom per al robot entre les propostes que havien sortit.

Després de pensar-hi molt, els alumnes més petits del centre han decidit que es dirà WILLY.

20 de febrer de 2023
Logo per al projecte d’innovació “Oldbot”

Els alumnes de l’optativa de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de 4t d’ESO han estat treballant aquest trimestre en el disseny del logo per al Projecte Oldbot del Ministerio de Educación i FP. Gràcies a aquesta iniciativa el centre ha aconseguit un robot humanoide i una instal·lació fotovoltaica entre d’altres equipaments i materials. Amb l’activitat, els alumnes de 4t han pogut conèixer de primera mà el projecte de robòtica assistencial i posar en pràctica el que han après en disseny d’imatge digital.

Octubre de 2023