Escoles Verdes

MAIG 2023
Acció Moixina

El 24/05/23 els integrants del comitè ambiental de l’Institut vam participar en l’acció Moixina. L’acció Moixina consisteix en arrencar els créixens bords dels regs de la Moixina ja que són una planta invasora que provoca que l’aigua no pugui circular correctament. Per això, amb l’equipament necessari, hem passat el matí col·laborant en aquesta acció conjuntament amb els altres centres Escola Verda de la Garrotxa. Hem après moltes coses sobre la zona, hem treballat i sobretot ens hem divertit. Hem acabat el dia recollint més d’una tona de créixens fent així que millori tot l’ecosistema de la Moixina. (Roger Valldeperas, 1r ESO)

Podeu veure les fotografies en aquest enllaç.

GENER 2023
Ja som centre “Escola Verda”

Aquest curs 2022-2023 l’Institut Montsacopa ha estat reconegut com a centre “escola verda”.
L’objectiu del programa és integrar els valors de sostenibilitat dins el dia a dia del centre i contribuir a l’assoliment dels ODS i l’agenda 2030.
El Comitè Ambiental lidera les accions que es porten a terme amb la col.laboració de tota la comunitat educativa.
Estem molt contents d’haver obtingut aquest distintiu!

MAIG 2022
ACCIÓ MOIXINA

El dimarts 31 de maig, els delegats del comitè d’Escola Verda de l’institut, juntament amb els de l’escola La Bòbila i l’institut La Garrotxa, vam participar a Acció Moixina, activitat que forma part del programa Escoles verdes. Es tracta d’intervenir en el corrent d’aigua per tal d’afavorir-ne el flux arrencant el creixen bord (Apium nodiflorum), herba que arrela al fons de rierols, séquies i basses i, alhora, afavorir la recuperació de la biodiversitat d’aquest espai natural.

Els tres centres ens vam trobar al pàrquing de La Moixina. Ens vam dividir en tres grups i cada un anava amb un guia que, primer, ens van fer una ruta per l’indret explicant-nos particularitats sobre els diferents espais naturals del lloc, com l’estany d’en Broc, la font Moixina…

Vam esmorzar a la capella de la Salut i, seguidament, vam començar a treure els creixen bord, mentre els altres grups treien les mateixes herbes en altres zones dels aiguamolls. Tot seguit, vam agafar totes les herbes que havíem tret i les vam posar en contenidors per tal de reciclar-les.

Un cop acabada la feina, vam anar a la piscina municipal per agafar la teisa i tornar a l’institut.

Ens ho vam passar molt bé i, alhora, vam aprendre moltes coses sobre la naturalesa que ens envolta, la flora i fauna que viu i configura el nostre entorn.

Clàudia Badosa (memmbre del comitè ambiental)

SETEMBRE 2021

Aquest curs l’institut ha iniciat el procés per formar part del Projecte Escoles Verdes. El programa de formació dura 2 anys i aquest curs comencem realitzant la Diagnosi del centre per tal de determinar els punts forts i punts febles dels quals partim. Un dels objectius principals del Programa és la participació de tota la comunitat educativa, per això us demanem que ens ajudeu responent l’enquesta següent:

Enllaç a l’enquesta

Per conèixer una mica més en què consisteix aquest Projecte teniu una breu presentació explicativa: