El projecte GEP creix

Enguany hem completat el tercer curs del Projecte GEP (Generació Plurilingüe) i s’acaba l’acompanyament que ens ha fet aquests 3 cursos el Departament d’Educació. Han estat tres anys d’intens treball i formació en metodologia per ensenyar en llengua anglesa, que han permès que el GEP creixi dins del centre i comenci a caminar sol.

Si bé el primer curs va iniciar-se amb les matèries d’educació física (3r ESO), tecnologia (4t ESO), TIC (4t ESO) i biologia i geologia (4t ESO), aquest curs s’han incorporat emprenedoria (4t ESO) i física i química (4t ESO). A més, hem comptat amb un assistent lingüístic que ha entrat a diverses sessions de treball i ens ha permès treballar més abastament l’expressió oral i el vocabulari.

Com ja es feia en els dos darrers anys, el Projecte GEP s’ha implementat en diverses seqüències didàctiques de les matèries implicades. A més, aquest curs s’ha dut a terme un projecte transversal a 4t ESO que ha integrat els treballs des d’educació física, tecnologia i biologia: “Biohunting”. Durant diverses sessions de treball els alumnes han dissenyat una cursa d’orientació que ens ha permès aprendre a orientar-nos, a programar i fer ús d’aplicacions i a descobrir les principals característiques dels 5 ecosistemes que es troben al voltant del nostre institut: l’urbà, l’agrari, les zones humides, el bosc mediterrani i l’horta. També s’han fet unes estades científiques en anglès amb 20 alumnes de 2n d’ESO, a Ezcaray (La Rioja). Durant una setmana han experimentat la física amb l’acompanyament de dos nadius.

Grup impulsor GEP