Construïm una SMART HOME! (Projecte de recerca 4t ESO)

Aquest any, des del departament de tecnologia, s’ha plantejat un nou projecte de recerca. En una societat que canvia constantment i en la que els recursos energètics esdevenen cada vegada més limitats, cal fomentar l’esperit crític a l’alumnat i endinsar-los en les alternatives que tenen disponibles, en el moment de comprar o seleccionar un habitatge.

Mitjançant grups de 4 alumnes i fomentant en tot moment el treball col·laboratiu i cooperatiu, han construït una petita maqueta, amb tots els sensors per poder simular a petita escala el funcionament d’una smart home, una casa domòtica. Us deixem un parell de vídeos amb la seva presentació.

En tot moment els alumnes han viscut el plantejament de diferents situacions, que calia resoldre mitjançant la programació dels diferents sensors, i a través de la simulació poder observar que passaria en una situació real.

Amb aquest projecte els alumnes han pogut treballar molts aspectes, però principalment s’ha fomentat que desenvolupessin l’esperit crític per poder conèixer i observar els grans avantatges que presenten aquesta tipologia de cases.

Departament de Tecnologia