Sortida Cosmocaixa i Human bodies (3r d’ESO B i C)

Aquesta setmana els alumnes de 3r d’ESO (grups B i C on aquest quadrimestre imparteixen l’assignatura de ciències naturals) van realitzar un taller de reaccions químiques al Cosmocaixa i l’exposició d’anatomia Human Bodies. Una sortida que combinava una activitat de química amb una altra de biologia.

La primera parada la van fer al Cosmocaixa, on els alumnes van poder veure i escoltar in situ, el que han treballat en anteriors cursos i el que treballaran ben aviat sobre el tema de l’electricitat. El taller de “Viu l’electricitat” consistia en una sèrie de demostracions pràctiques per tal que l’alumnat pugui experimentar en primera persona com funcionen els corrents elèctrics, l’electromagnetisme, l’electricitat estàtica, per a què serveix una gàbia de Faraday…

A la sortida del Cosmocaixa, van continuar la seva ruta d’assoliment d’aprenentatges, i es van dirigir cap al centre comercial de les Arenes, on s’hi troba ubicada l’exposició d’anatomia humana: Human Bodies. Allà els alumnes van poder observar molts dels aparells, sistemes i òrgans treballats a classe. També van poder ampliar els seus coneixements generals de l’organisme humà i així poder comprendre millor el seu funcionament i malalties.

L’exposició estava dividida en 8 sales i cada alumne tenia una audioguia. En grups de 4-5 persones havien d’omplir una guia pràctica/didàctica. Aquesta guia l’acabaran de treballar a l’aula perquè així tanquin el cercle didàctic d’aquests continguts, molt importants en el tercer curs de l’ESO en l’assignatura de Biologia i Geologia.

Miquel F.