Proves Cangur, anem-hi?

Cada any, des del Departament de Matemàtiques, animem als nostres alumnes de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat a participar a les anomenades “Proves Cangur”.

Les proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans frontières) és un concurs preuniversitari de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès. Les proves consisteixen en respondre, durant una hora i quart, trenta qüestions amb continguts relacionats amb diferents àmbits matemàtics com l’aritmètica, la geometria, el càlcul, la lògica i la probabilitat.

Així, anualment des del departament de matemàtiques s’organitza la participació a dites proves, que en el cas de la comarca de l’Anoia es desenvolupen a les aules de la UPC d’Igualada. A finals de curs, es comuniquen els resultats a l’alumnat i es reparteixen els diplomes de participació.

Un dia diferent per fer de les matemàtiques l’eix central! Aquest any també hi anirem, vens?