Dúnia Farhan al programa “Bojos per la ciència”

“Bojos per la ciència” és un programa que fomenta les vocacions científico-tecnològiques vinculades al món de la recerca a joves de batxillerat, mitjançant sessions teòrico-pràctiques impartides per investigadors en centres de recerca de referència de Catalunya. Volem un món on tots els joves tinguin l’oportunitat de desenvolupar al màxim el seu talent impulsant les seves vocacions.

Pot accedir al programa tot aquell alumnat de 1r de batxillerat, en la modalitat de ciències i/o tecnologia durant el curs 2022-2023. A part d’un bon expedient acadèmic, que ha d’anar acompanyat de motivació, interès i curiositat per la ciència (especialment en l’àmbit de recerca del curs escollit) també han de tenir un bon nivell d’anglès, oral i escrit. En alguns dels cursos de Bojos per la ciència algunes de les sessions seran en anglès. Finalment, és necessari que l’alumnat mostri bones habilitats interpersonals i de comunicació, il·lusió per participar i compromís per aprofitar les oportunitats que ofereix el programa.

La Dúnia compleix tots aquests requisits amb escreix i ha sigut acceptada i ja està participant de l’experiència. Consisteix a anar al centre de recerca (IBEC) una colla de dissabtes a fer investigació i presentar un treball en grup de la recerca feta.

Mercè Cartanyà