Llatí

El currículum de la matèria de llatí s’adreça a l’alumnat amb una gran varietat d’interessos, i s’adapta a la naturalesa doble del batxillerat, terminal i propedèutica. Les habilitats lingüístiques adquirides, sobretot la capacitat d’anàlisi i de treball autònom, i la necessitat de recerca, síntesi, integració i valoració de les informacions de caràcter literari, artístic, cultural i històric preparen l’alumnat per a estudis futurs, ja siguin de caràcter professional o universitari.
   El currículum de llatí pretén equilibrar els continguts estrictament lingüístics, els literaris i els culturals, i presentar una concepció del món clàssic com un tot, evitant la separació d’aquests coneixements. Els continguts no poden ser tractats aïlladament, descontextualitzats de la res ta de matèries de batxillerat, ni tampoc com si no tinguessin cap relació amb el món i amb la realitat actual, entesa tant en sentit ampli com en el de la realitat més propera a l’alumnat. S’han de desenvolupar a partir del coneixement que els estudiants han adquirit ja de la primera gran civilització que va ocupar el nostre territori i que té una importància fonamental en la formació de la nostra manera de ser i de la nostra identitat cultural, ja que ens va llegar llengua, costums i una concepció del món que es coneix tradicionalment com a humanisme.