Biologia

   El coneixement de la naturalesa dels organismes i del fenomen de la vida ha progressat en les últimes dècades de manera accelerada i les fronteres de la investigació biològica s’han ampliant notablement. Del coneixement dels éssers vius com a individus s’ha passat a una millor comprensió dels nivells cel·lulars i moleculars, intentant interpretar els fenòmens vitals en funció de les interaccions de les substàncies que els componen. Els continguts de biologia del batxillerat es tractaran des d’aquests nivells fins als nivells dels organismes i sistemes. La combinació d’aquests dos punts de vist a, analític i global, ha de permetre trobar explicacions als fenòmens estudiats i el seu significat biològic.
   Com les altres disciplines científiques, la biologia constitueix un element bàsic de la cultura del nostre temps; en aquest sentit té un caràcter formatiu general de coneixement científic que ha de permetre a l’alumnat entendre les relacions entre biologia, tecnologia, medi ambient i societat, i a més a més valorar l’abast dels coneixements científics i les seves aplicacions. Pel que fa al seu caràcter propedèutic, el currículum de biologia inclou tots aquells continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals que han de permetre abordar amb èxit estudis posteriors, atès que la biologia és un a matèria que forma part d’estudis universitaris de caire científic i és necessària per a un ampli nombre de famílies professionals que són presents en la formació professional de grau superior.