ÀMBIT DE LLENGÜES_ Llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura, llengües estrangeres

   En coherència amb els currículums de l’educació primària i l’educació secundària obligatòria, en el batxillerat també cal articular i coordinar els ensenyaments de les diferents llengües que s’ensenyen al centre. Per això, l’esquema del currículum és el mateix. Molts dels elements estan estretament relacionats i posen de manifest que l’objectiu cent ral de l’ensenyament i aprenentatge de totes les llengües és el desenvolup ament de la competència plurilingüe i intercultural.
   Per a la consolidació dels aprenentatges bàsics realitzats durant l’educació obligatòria, les matèries lingüístiques, de llengua i literatura, s’han de centrar fonamentalment en els aspectes de la cultura humanística de la formació de l’alumnat i en el desenvolupament de les capacitats comunicatives afavoridores de les capacitats d’anàlisi, síntesi i crítica per a l’accés i elaboració de la informació que es genera en la nostra societat, cos a que es produeix sobretot en l’ús dels mitjans de comunicació de massa i les TIC; s’han de centrar també en el desenvolupament de la potenciació de les actituds positives davant la diversitat i pluralitat de la nostra societat.