Visita al Museu de les Matemàtiques

Dimecres 4 d’octubre, amb l’alumnat de 3r d’ESO vàrem visitar el Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA), al Palau Mercader de Cornellà. La visita es va dividir en dos blocs: una gimcana d’enigmes matemàtics que requeria algunes anades i vingudes pel parc que envolta el Palau; i una exploració lliure per tres de les sales temàtiques de la segona planta (combinatòria, geometria i il·lusions òptiques amb miralls).
L’activitat va discórrer sense incidències. Més aviat, caldria remarcar l’atracció que els ginys i construccions interactives del museu van exercir sobre l’alumnat, mancat de temps per a satisfer tota la curiositat que els suscitava la vasta col·lecció d’objectes singulars allà aplegada.
En resum, el MMACA és una demostració tangible que les matemàtiques ben explicades són una delícia per a la ment, i per als sentits. I si algú no s’ho creu, que ho vegi amb els seus ulls i ho experimenti amb les seves mans!
Visita al Museu de les MatemàtiquesVisita al Museu de les Matemàtiques