L’experiència del programa ApS: “Explicar contes als nens t’omple com a persona”

Aquesta setmana us volem informar d’una de les nostres quatre ApS, es tracta d’Impuls a la lectura en l’àmbit de l’acompanyament a l’escolarització. Durant les 10 hores de dedicació, fora de l’horari lectiu, alumnat de 3r d’ESO han anat a l’Escola Sagrada Família a explicar contes als nens de P3 i 1r curs de Primària.

L’experiència ha estat molt enriquidora, els ha representat buscar i preparar estratègies diferents per explicar els contes, gaudir d’oferir i rebre una ajuda gratuïta i mantenir contacte proper amb els nens i nenes petits.
Com podeu veure en les seves valoracions, ha estat una activitat que els ha omplert de satisfacció.

Han expressat la seva experiència amb aquestes paraules:

Kelaia Mercado
Per mi sincerament ha sigut una experiència brutal, ja que a mi m’agraden molt els nens. Jo ho recomanaria, no pel simple fet que et puja nota, sinó perquè t’ho passes super bé i al final els hi agafes molt de carinyo. A més d’això, hi havia sessions en les quals els ajudes a llegir, fins i tot hi ha nens que eren uns cracks llegint i d’altres que els hi costava una mica, però sempre és molt agradable, així que espero que vosaltres ho pogueu viure i experimentar 😉

Arnau Riu
Per mi, aquesta experiència ha sigut molt gratificant ja que m’ho he passat molt bé i ens han tractat molt bé. Crec que és una experiència maca de fer, perquè no reps res a canvi, i explicar un conte a uns nens que et miren amb una cara de felicitat t’omple com a persona. Ens hem entès molt bé amb l’escola ja que ens han deixat molt de marge per fer el que volíem.

Maria Zulueta
A mi m’ha agradat molt l’ApS del Safa perquè m’ha servit molt per tenir paciència amb els nois, ja que soc una nena molt impacient. També m’ha agradat molt perquè ens ha servit com a aprenentatge per tenir una responsabilitat constant, haver de preparar un llibre i tenir cura de nens petits.

Jan Grabau i Uc Riera
Per nosaltres, ha sigut una activitat de molt aprenentatge i d’un gran nivell de diversió. Tant els professors com els nens ens han ajudat i col·laborat en totes les activitats interactives o de lectura preparades. Agraïm a l’escola Sagrada Família tot l’ajut que ens han proporcionat. Sense cap dubte ho recomanem a tots el alumnes i nens que tinguin interès a participar-hi el proper curs.

Marina Sánchez
Per mi, aquesta ApS ha significat que em plantegi ser mestra. A part de viure bons moments amb els nens i nenes, ha estat molt divertit fer-ho amb companys i companyes de classe. No només explicàvem contes, també jugàvem amb ells i elles. És important tenir una bona comunicació amb les mestres per saber com i què volen fer i no hem tingut cap problema. Si es vol fer aquest voluntariat has de tenir ganes.

Núria González

Una experiència més que ens ajuda a créixer com a persones. Anar cada dimecres a l’escola ha estat un plaer. Ens han ofert un molt bon acolliment de les mestres i l’escola en general i ens hem sentit part allà on érem.
Hem tingut l’oportunitat d’estar amb nens petits, explicar contes i tornar a l’àmbit escolar que jo tantes vegades trobo a faltar. Estic molt satisfeta i orgullosa d’haver fet aquesta ApS i m’he entregat a la feina al cent per cent. A mi aquesta ApS m’ha fet millorar com a persona i ser menys tímida en alguns moments. M’he sentit còmoda i si fos per mi continuaria. Crec que hem fet un bon servei i que els hem ajudat i de l’escola també hem après i moltes coses importants. Ens han donat eines per fer el nostre treball millor, i alhora total llibertat per fer activitats, explicar contes d’una forma més interactiva, i no ens han tancat mai les portes.
Estem molt contents i estic segura que si això es continua fent així, els que s’hi apuntin s’ho passaran d’allò més bé.
Gràcies per donar-nos l’oportunitat de fer i assolir aquest aprenentatge i servei.