Encriptem i desencriptem

Aquests dies des de l’àmbit de matemàtiques hem organitzat dues activitats per a 4t d’ESO  com a introducció al “Projecte Enigma”, que es realitza del 12 al 15 de març.

En la primera activitat, que estava ambientada en la Segona Guerra Mundial, l’alumnat havia d’anar superant una sèrie de proves per poder desxifrar missatges, mitjançant aspectes treballats a Ciències Naturals, Llengua, Història, Geografia i com no, Matemàtiques.

Els nois i les noies havien de trobar xifres per obrir encadenats que servien de porta a nous reptes. Van haver d’interpretar textos, relacionar mapes, trobar diferents materials dintre d’un recipient opac de manera deductiva per les seves característiques, buscar missatges ocults… Un conjunt de reptes que tothom va superar amb èxit!

En la segona activitat  l’alumnat va rebre una petita xerrada sobre criptografia per part de l’Oscar Font i després van simular ser espies i contra espies per xifrar i desxifrar missatges.