Del cotó als bitllets d’euro

Els alumnes que cursen la matèria d’Economia de 1r de batxillerat han visitat les dependències del Banc d’Espanya, en concret han visitat la sucursal que aquest té a Barcelona. Ha estat una visita molt enriquidora que ha permès a l’alumnat conèixer de primera mà el funcionament de la política monetària a Europa. En la xerrada, impartida per un dels tècnics de la institució, s’ha destacat la importància que aquest organisme té en l’estabilitat de preus de la zona euro, així com la rellevància que té en el control del sistema financer de cada país.

Finalment, hem conegut com funciona el cicle dels diners des de la fabricació, posada en circulació i fins a la seva retirada, així com les principals característiques que ens ajuden a identificar un bitllet autèntic. Per cert, hem descobert que la principal primera matèria dels bitllets d’euro és el cotó. Si voleu conèixer més curiositats sobre l’euro i el Banc Central Europeu, us convidem a veure els següents vídeos.

Què és el BCE? (explicat pel youtuber Simon Clark)