Converses amb nouvinguts

Aquesta setmana us volem informar d’una de les nostres quatre ApS, es tracta de Converses amb nouvingutsen l’àmbit de l’ajuda pròxima a altres persones. Durant les 10 hores de dedicació fora de l’horari lectiu, les alumnes que hi han participat han parlat de temes diversos, s’han fet amigues, han gaudit d’oferir i rebre una ajuda gratuïta, i han ajudat a la integració dels alumnes que acaben d’arribar.

Han expressat la seva experiència amb aquestes paraules:

“A través del servei d’APS (Aprenentatge i servei) hem emprès un projecte que ens ha ajudat a donar una bona rebuda a alumnes nouvinguts. El servei ha estat ofert per l’alumna de 3r A, Eulàlia Soriano Bover, cap a l’alumna de 1r B, Adriana Quispe, que fa  un any que ha arribat del Perú.

Adriana: He après moltes coses, com per exemple a comunicar-me amb més persones. També m’ha ajudat a millorar el meu nivell de català i he après algun detall nou sobre les tradicions i la cultura catalana. Després d’aquestes 10 hores sento que ja no sóc tan tímida.

Eulàlia: L’Adriana m’ha ajudat a veure-hi més enllà de les parets de l’institut. M’he sentit com si fos una professora preparant sessions pel dia següent. Des del meu punt de vista ha estat una experiència molt enriquidora i que m’ha ajudat a preparar-me per un futur. També he après algunes característiques del Perú, un país preciós i de la seva gent. Tant de bo pugui repetir aquestes sessions ben aviat!”

Coordinació d’ApS