Calculem l’Eixample

El passat dimecres 14 de febrer, l’àmbit de Matemàtiques va organitzar l’activitat “Les Matemàtiques a l’Eixample” adreçada a l’alumnat de 2n
ESO.

Tot passejant pel nostre entorn més proper l’alumnat va descobrir que Ildefons Cerdà va saber integrar com ningú els aspectes socials, geogràfics i matemàtics de la seva època per projectar una ciutat igualitària, salubre i còmoda. A través de les matemàtiques més deductives, vam treballar la geometria, la mesura i l’estadística per calcular el benefici dels xamfrans, la mitjana aritmètica de l’alçada dels edificis actuals i el percentatge d’immobles que avui en dia encara compleixen la idea inicial de Cerdà. Va ser una forma diferent de treballar les matemàtiques!