Projecte Art i Història

Textos i fotos: Rosa Gallardo

Hem fet un viatge en el temps, Des del Departament d’Educació Visual i Plàstica i de Ciències Socials s’ha engegat un projecte interdisciplinari en el què l’alumnat de 1r d’ESO ha realitzat uns murals on ens recreen l’art rupestre.

A Ciències Socials han estudiat l’evolució dels homínids, han conegut com es vivia en les diferents etapes de la Prehistòria i com eren les primeres manifestacions artístiques de les coves d’Altamira i Lascaux. Amb les obres de l’alumnat realitzades amb ceres a EViP i amb les seves mans pintades de negre i vermell fent empremtes en positiu i negatiu, han creat uns murals que simulen les pintures rupestres a les parets de les coves prehistòriques.

Encara queda per esbrinar quina era la funció de les pintures rupestres, és a dir, per què les feien: eren un ritual a l’hora de sortir de cacera, o una manera de recordar un bon dia de caça o, senzillament, pintar allò que veien cada dia des de la seva cova, des de casa seva…?