Servei Comunitari

El Servei Comunitari, que es porta a terme a 4t d’ESO, va començar el curs 2019-2020.

Els projectes que es van realitzar van ser:

Participació en el Gran Recapte d’Aliments.

Col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits en l’organització d’una jornada de donació de sang al municipi de la Jonquera.

Manteniment i neteja de búnquers.

Col·laboració amb el Club de Natació jonquerenc ACEJ en el monitoratge dels usuaris més petits dels cursos de natació a la piscina coberta de Figueres.

Col·laboració en les tasques de manteniment de la biblioteca de l’institut.

Organització d’un torneig de futbol per dinamitzar els patis de l’institut.

Visita a domicili i acompanyament de la gent gran a Maçanet de Cabrenys.

L’alumnat de 3r d’ESO, a més a més, es va iniciar en el servei Comunitari amb la participació en la Marxa pels Drets de les Persones Grans, amb motiu del Dia Mundial Contra el Maltractament de kles Persones Grans.

Els alumnes de 4t d’ESO van realitzar tasques diverses com ara el manteniment de la biblioteca, la neteja i arranjament d’alguns búnquers en col·laboració de l’Ajuntament de la Jonquera, l’organització d’una jornada de donació de sang, la recollida d’aliments pel Banc d’Aliments o la participació en els projectes vinculats amb l’Aula d’Acollida.

Curs 2020-2021

Els alumnes de 4t d’ESO van continuar fent tasques de manteniment a la Biblioteca del centre, van dinamitzar la zona dels patis de 1r i 2n d’ESO amb jocs tradicionals i de pilota i van dur a terme la neteja de l’entorn de l’ermita de Santa Llúcia.

Curs 2019-2020

Els projectes que es van realitzar van ser:

Organitzar una donació de sang a l’Institut, a través de l’hospital Josep Trueta de Girona. Prèviament, els alumnes van fer una formació de 2 hores, per explicar-los què és la sang i la importància del banc de sang.

Ajudar en algunes tasques el CEIP Josep Peñuelas del Río, de la Jonquera, en els diferents nivells i grups.

Organitzar una recollida d’aliments pel Banc dels Aliments. Prèviament, els alumnes van fer una formació de 2 hores on els van explicar conceptes com la pobresa al món, les necessitats i la importància del banc d’aliments.

Ajudar a organitzar i dinamitzar la Biblioteca de l’Institut durant les hores de pati, tot col·laborant amb la professora responsable.

Formar part del Projecte Rius. Aquest projecte no es va arribar a començar, per la pandèmia de la covid-19, i el curs 2020-2021 es va iniciar com a projecte independent del Servei Comunitari.