Entorn immediat

La descoberta de l’entorn immediat és un projecte que es porta a terme cada curs amb els alumnes de 2n d’ESO i que es coordina des dels departaments de Ciències i Socials i Diversitat. L’objectiu és que els alumnes coneguin el seu medi natural i social al llarg de tot un matí.

Curs 2020-2021

Els alumnes de 2n i 3r d’ESO van participar en les activitats de descoberta de l’entorn immediat programades pels departaments de Ciències i Socials. Habitualment aquestes activitats es porten a terme a 2n d’ESO, però els alumnes de 3r d’ESO el curs passat no les van poder fer.

Des del Departament de Ciències, els alumnes van visitar una zona boscosa del costat del Centre, la font dels arbres (per treballar l’aigua no potable), la font pudosa (per tractar les aigües sulfuroses), el riu i la seva presa, la vegetació, la fauna, les roques típiques de la zona, el Parc d’en Lloveras (i la seva varietat d’arbres), zones de plataners i les seves caracterísitques, etc.

Per a poder iniciar la sortida a l’entorn, els alumnes van resoldre un Escape Room digital, amb preguntes de l’entorn i dels àmbits Cientificotecnològic i Matemàtic. Un cop resolt, van poder trobar les guies amb el primer repte que els permetia sortir de l’Institut. A mesura que anaven superant reptes pel municipi de la Jonquera, van aconseguir pistes amb lletres. Aquestes lletres els van servir per resoldre el misteri de la desaparició de les guies.

Les activitats de l’àmbit de Socials van ser dues: la primera es va centrar en descobrir la Jonquera emmurallada de l’època medieval, la seva evolució al llarg de l’època moderna i contemporània. L’alumnat va descobrir llocs com el Llatzaret, l’emplaçament de l’antic Hospital / Cementiri / Hostal, la Torre del carrer del Vidre, la Torre del Caramenxel i la Posta Reial. La segona activitat es va centrat a analitzar l’estil artístic de l’església.

Podeu veure fotos de les activitats en els següents enllaços:

2n d’ESO

3r d’ESO