Dinamització de la biblioteca

El curs 2019-2020 vam engegar el Projecte de la Biblioteca Escolar del centre. El catàleg, de més de tres mil exemplars entre llibres de ficció i llibres de coneixement, pot consultar-se a través de la plataforma ePèrgam, accessible a tots els membres de l’institut i presencialment a les hores del pati. Hi ha servei de préstec i assessorament. També tenim un Espai de Lectura Informal, on els usuaris poden gaudir d’una bona estona amb jocs de taula i llegir còmodament. Cada any ampliem la col·lecció amb novetats editorials (novel·la, còmics, manga i llibres de coneixement) i vam tenir una partida del Ministerio que ens va permetre adquirir fons contra la violència de gènere.

Des de la biblioteca, a més, es promouen activitats organitzades per la Comissió de Biblioteca per fomentar la lectura, l’expressió oral i l’expressió escrita, com ara el Club de Lectura (formem part dels Clubs de Lectura de Secundària de l’Alt Empordà), concursos literaris (La Castanya Diabòlica, Sant Jordi), glossa (Per Nadal rimar s’ho val!), visites d’escriptors (ens han visitat Ivan Ledesma, Àngel Burgas, Roc Casagran i Jordi Casals) i d’altres. Els alumnes de 4t d’ESO també van poder fer el Servei Comunitari a la BE fent tasques de suport, com folrar, segellar, catalogar alfabèticament i aplicar la signatura topogràfica.

L’objectiu principal del projecte és fomentar l’hàbit de l’ús de la biblioteca com espai cultural i de gaudi lector.

Obres premiades als concursos de Halloween-Castanyada: La Castanya Diabòlica, La Carbassa Diabòlica i La Disfressa Diabòlica

Relats guanyadors de La Castanya Diabòlica

Vídeos guanyadors de Per Nadal, rimar s’ho val

Curs 2019-2020