Ficcions

FICCIONS és una iniciativa de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) per promoure la lectura i l’escriptura en català entre els joves dels territoris de parla catalana. L’AMIC representa a més de tres-centes publicacions en paper i digitals fortament arrelades al territori.

Es tracta d’un concurs amb molta tradició al nostre centre en què participen alumnes del centre de 3r i 4t d’ESO i 1r de Batxillerat en el marc de l’assignatura de Llengua catalana i literatura. Els participants han de continuar un fragment d’una novel·la al llarg de tres capítols que van publicant, a mesura que els escriuen, a la pàgina web de Ficcions.

A l’acte de lliurament de premis, que es va tornar a celebrar a Barcelona, al CaixaForum, i va comptar amb la intervenció, entre d’altres, de l’escriptor Jordi Sierra i Fabra, van quedar finalistes d’honor els alumnes: Tomeu Beltran, Jeremías Décima i Adrià Ledesma (4t A), i la professora Olga Tribulietx.

Per primer cop després de la pandèmia, l’acte de lliurament de premis va ser presencial (es va celebrar a Barcelona).

La Marina Ribas, l’Ona Pumarola i la Tatiana Buxeda, de 4t A, van ser finalistes d’honor

En Martí Faig, en Roger Comas i en Yuri Lechuga, de 1r de Batxillerat, van ser finalistes d’honor

La Salma Rebroub, de 1r de Batxillerat,va guanyar el Premi Territorial Empordà

La professora Olga Tribulietx, per segon any consecutiu, va guanyar el Premi a la professora més motivadora de la província de Girona

Fotos de l’acte de lliurament de premis.

Curs 2020-2021

Per segon any consecutiu, l’acte de lliurament de premis del concurs literari AMIC-Ficcions va ser telemàtic. Des de l’institut ho vam seguir plegats i ens vam reunir en un espai cedit pel MUME (Museu Memorial de l’Exili).

La totalitat dels divuit alumnes finalistes, repartits entre els cursos 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat, van obtenir la distinció “Finalista d’honor”. Pel que fa a les professores implicades, l’Annabel Casadevall també va ser “Finalista d’honor”, mentre que l’Olga Tribulietx va estar guardonada amb el premi a la Professora Més Motivadora de Girona.

Curs 2019-2020

Vuit alumnes de 1r de Batxillerat, repartits en quatre grups, van ser finalistes d’honor: Iván Martínez; Elsa Yeste, Laura Moreno i Victor Masuaute; Mariama Conday i Victoria Martínez, i Bruno Platas i Ferran Mandado. La cerimònia de lliurament de premis es va haver de fer de manera telemàtica per la covid-19.

Curs 2018-2019

Els alumnes: Ashly Colon, Clàudia Cea, Jordi Rescalvo i Quim Ribas van ser finalistes d’honor, mentre que l’Ivan Martínez va guanyar el Premi Territorial Empordà.

Curs 2017-2018

L’alumne Víctor Pérez va guanyar el segon premi, mentre que l’Ashly Colon, l’Iván Martínez, l’Alba Quintana, la Marianna Conday i l’Helena Salmerón van ser finalistes d’honor.

Curs 2016-2017

La professora Olga Tribulietx va guanyar el premi de la professora més motivadora de Catalunya.