Treballs de Síntesi

El treball de síntesi és un conjunt d’activitats d’ensenyament i aprenentatge, fetes en equip, per desenvolupar competències complexes i comprovar si s’ha aconseguit, i fins a quin punt, que l’alumnat sigui capaç d’aplicar les competències bàsiques treballades en les diferents matèries per a la resolució de qüestions i problemes relacionats amb la vida pràctica. Integra continguts de diverses matèries i admet diferents concrecions temporals. Es fa en els cursos de 1r, 2n i 3r d’ESO.

Curs 2022-2023

Es van mantenir els centres d’interès del curs anterior:

Descoberta de l’Albera a 1r d’ESO, aquest cop centrada en el foc.

Coneguem les Salines a 2n d’ESO, aquest cop amb pernoctació a Agullana.

La creativitat a 3r d’ESO.

Curs 2021-2022

Tot i que el Treball de Síntesi ja fa molts anys que es porta a terme, es comença a treballar de manera intensiva, al llarg de la mateixa setmana a tots els cursos, i amb una planificació que pretén tenir una mirada transversal pel que fa a la planidficació dels centres d’interès proposats: Es tracta d’aconseguir que els alumnes, al llarg de tres cursos, puguin fer-se una idea general sobre el medi natural i rural que hi ha a banda i banda de la carretera NII i del medi social i urbà amb l’estudi d’una ciutat.

A 1r d’ESO es treballa el massís de l’Albera i la muntanya de Requesens.

Fotos del TdS

A 2n d’ESO es treballa Maçanet de Cabrenys i les Salines.

Fotos del TdS

A 3r d’ESO es treballa la creativitat i Salvador Dalí.