Projecte Roma

L’Aprenentatge Cooperatiu és un terme genèric usat per referir-se a un grup de procediments d’ensenyament que parteixen de l’organització de la classe en petits grups mixtos i heterogenis on els alumnes treballen conjuntament de manera coordinada per resoldre tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi aprenentatge.

Cada curs acadèmic, al llarg de cinc setmanes consecutives (aproximadament vuit hores setmanals) el alumnes de 1r d’ESO porten a terme a l’aula ordinària un projecte per treballar l’Imperi Romà de manera interdisciplinària i mitjançant grups cooperatius.

Tot i que es tracta d’un projecte estructurat a partir del temari de Socials (la responsable és l’Emma Cornellà, professora de la matèria) es treballen molts altres continguts des de la majoria de les matèries de 1r d’ESO.

Com a cloenda del projecte, els cursos 2017-2018 i 2018-2019, els alumnes van fer una estada al Camp d’Aprenentatge de Tarragona que els va permetre acabar de treballar d’una manera més vivencial tot allò que prèviament havien estudiat a l’aula.