OBJECTIUS BÀSICS | ESTRATÈGIES BÀSIQUES | ACTUACIONS | RESPONSABLE |
OBJECTIU 1: Conèixer els grups i els alumnes (les necessitats, capacitats i expectatives) i guiar-los i acompanyar-los en els procés d’aprenentatge | 1. Aplicar el pla d’acollida i acompanyament per als alumnes de primer d’ESO. | Realitzar totes les activitats recollides en el pla. | Coordinadora Pedagògica |
2. Potenciar la tutoria | Aquest curs hi haurà cotutories a primer d’ESO. Els tutors tindran una hora més de dedicació a la tutoria Els tutors s’encarregaran del control d’absències i faltes de l’alumnat a través de la intranet. Es creen hores d’atenció específica que suposen una tutorització d’alumnes concrets (repetidors,UEC) per reforçar les tutories de 2n,3r i 4t. |
Coordinadora Pedagògica | |
3. Aplicar un programa integrat d’atenció a la diversitat. | La CAD té com a missió centralitzar tots els recursos i oferir suport als alumnes de NEE. La CAD coordina els serveis de suport externs. |
Coordinadora Pedagògica | |
4. Aplicar un programa d’orientació. | Aquest curs elaborarem un programa sobre orientació que detalli les actuacions que es fan a cada nivell Elaborar un dossier de recursos i adreces |
MPT | |
5. Aplicar el pla d’acollida per a alumnat nouvingut. | Donar a conèixer, aplicar i revisar el Pla d’acollida. | Tutor d’aula d’acollida | |
OBJECTIU 2: Fomentar la participació i la implicació de tots els agents educatius en el procés d’ensenyament-aprenentatge | 1. Fomentar la participació. | Participació en treball en xarxa, consell escolar, consell municipal, claustre, reunions de delegats | Director |
2. Aprofitar l’entorn com a eina d’estudi i com a recurs per singularitzar el centre. | Elaborar programacions curriculars que contempli l’entorn en algun apartat
|
Cap d’estudis | |
OBJECTIU 3: Oferir un ensenyament de qualitat que permeti als alumnes assolir l’èxit educatiu | 1. Potenciar el batxillerat com a model per als alumnes. | Aplicar el nou model de treball de recerca. Elaborar un document que reculli la línia de treball. Fer actuacions de modelatge per part dels alumnes de batxillerat. Fer proves a segon de batxillerat per avaluar la preparació dels alumnes |
Coordinadora Pedagògica |
2. Començar a elaborar un projecte curricular propi.
|
La creació de 5 departaments busca concentrar esforços, permetre una millor coordinació i arribar a concrecions curriculars coordinades entre diferents àrees. | Cap d’estudis | |
OBJECTIU 4: Construir les condicions adequades de convivència que afavoreixin l’aprenentatge personal i social | 1. Millorar el clima del centre. | Potenciar les assemblees a tutoria Treball participatiu de les normes |
Director |
2. Millorar el clima a les aules. | Creem una comissió d’orientació per treballar la convivència a través del diàleg en la que participin els alumnes | Director | |
OBJECTIU 5: Aconseguir una organització eficient en els àmbits pedagògic i de gestió, capaç d’aprofitar els canvis per millorar | 1. Establir canals de comunicació eficients entre els diferents estaments educatius. | La nova intranet es posa en marxa i ofereix moltes possibilitats | Cap d’Estudis |
2. Construir un organigrama clar que faciliti la gestió. | Delimitar les responsabilitats i protocols d’actuacions. | Director | |
3. Assignar als departaments la coordinació i l’elaboració de les parts del projecte curricular. | Arribar a coordinar programacions | Cap d’Estudis | |
4. Potenciar les reunions de caps de departament com a àmbit de gestió del centre. | Els caps de departament són interlocutors entre l’equip directiu i el professorat. | Cap d’Estudis | |
5. Aprofitar el projecte 1X1 per innovar i crear noves dinàmiques al centre
|
Desenvolupament del Projecte 1X1 | Tècnica: cap d’estudis. Pedagògica. Coordinadora pedagògica. Organitzativa i de materials: Secretària |
|
OBJECTIU 6: Aconseguir una organització que reflexiona i s’avalua i formula propostes de millora | 1. Elaborar memòries de les activitats educatives desenvolupades al centre. | Memòria del curs | Director |
2. Fer arribar als membres del Consell escolar la memòria del curs i les valoracions abans del consell escolar i debatre els punts clau i formular propostes de millora per al curs següent. | Rendiment de comptes al Consell escolar | Director | |
3. Tenir en compte els indicadors proposats. | Elaborar un quadre dels indicadors més significatius per avaluar la millora dels resultats escolars | Director |