Visita de l’alumnat de 1r de Batxillerat a la Facultat de Matemàtiques de l’UB

L’alumnat de 1r de Batxillerat de la modalitat Científic-Tecnològic ha participat aquest dimecres 17 de novembre en la Xerrada-Taller organitzada per la facultat de matemàtiques de la Universitat de Barcelona titulada “Amuntegant pilotes”. A més de visitar l’edifici històric de la universitat, van assistir a una xerrada on van aprendre quina és la millor manera d’amuntegar pilotes per estalviar espai, per què la sorra de la vora de la mar s’asseca quan la trepitgem i com funcionen els codis de Hamming, que permeten codificar la informació que volem enviar de manera que un ordinador pugui detectar i corregir els errors de transmissió. Després van poder posar en pràctica el que havien après en un taller organitzat per alumnes de la facultat. Va ser un dia diferent que els va permetre descobrir l’abast de les matemàtiques i el seu paper en el món actual.