Projecte de recerca “SANIMS”

L’institut Josep Pla forma part de la xarxa de sismòmetres instal·lats en centres de secundària de la ciutat de Barcelona. Els científics del CSIC-ICTJA ens van oferir de formar part del projecte de recerca “SANIMS” amb l’objectiu de fer divulgació de les ciències de la Terra i d’enregistrar dades de caràcter científic. Des del moment de la instal·lació del sismòmetre s’estan gravant totes les vibracions produïdes en el centre i als voltants, com per exemple l’entrada i sortida d’alumnes a l’institut, o la festa de Carnestoltes entre altres. A més d’aquestes dades locals també en queden enregistrats els terratrèmols d’escala superior a 5 en l’escala Richter.

En Jordi Díaz, científic del CSIC-ICTJA, ha publicat en la revista “open source” un article sobre la xarxa de sismòmetres de la qual en formen part on es pretén apropar les Ciències de la Terra a la societat mitjançant l’estudi de les vibracions produïdes per les activitats humanes en la ciutat. En la imatge s’observen les vibracions de la nit de Cap d’any gravades per un dels sismòmetres de la xarxa escolar.