Inici de curs 2020-21

Benvolgudes famílies,

El proper dilluns 14 està previst l’inici del curs i, després de molt temps sense poder-ho fer, per fi professorat i alumnat podran retrobar-se en persona al centre i no haver-ho de fer a través d’una pantalla. Per tal que puguem seguir fent-ho al llarg del curs és molt important la col·laboració de tothom i que complim en tot moment les mesures de prevenció que s’han establert. Algunes ja us les vam avançar en el correu del juliol. Com a continuació d’aquell correu, us avancem ara algunes de les novetats importants.

1- El dilluns 14 de setembre l’alumnat ha de saber abans d’arribar al centre el grup-classe estable al qual pertany per tal d’utilitzar l’accés correcte i dirigir-se immediatament a la seva aula. Per a l’alumnat que ja estava al centre el curs passat aquesta informació estarà disponible en el Classroom de tutoria de cada grup al qual l’alumne pot accedir amb el seu compte de correu personal del centre (…@insjpla). Les famílies de l’alumnat nou al centre rebreu un correu amb el vostre usuari i contrasenya el més aviat possible.

2- Finalment s’ha autoritzat el marc horari previst en el Pla provisional aprovat al juliol pel Consell Escolar i l’alumnat tindrà classe només de matí entre les 8:00 o  8:15 depenent dels cursos i les 14:20 o les 14:35. Per tant no hi haurà classes per la tarda aquest curs. S’oferirà igualment el servei de menjador de dilluns a dijous i algunes activitats extraescolars per la tarda si la normativa ho permet i són viables. En breu us comunicarem el procediment d’inscripció.

3-L’alumnat que arribi més tard de les 8:25 ja no podrà entrar al centre fins a les 9:10. Aquesta mesura és necessària per evitar una entrada constant d’alumnat que dificultaria el control de les mesures pel Covid i dels símptomes.

4- En cas d’absència del professor a última hora del matí el grup sortirà sempre a les 14:20 encara que ho hagués de fer a les 14:35. Com ja succeïa en cursos anteriors, si es tracta d’un grup de batxillerat podrà marxar a casa a les 13:30h.

5- Excepcionalment, si s’acumulen en uns mateixos dies més absències de professorat sense substitució de les que pugui controlar el professorat de guàrdia, es podria reduir temporalment l’horari lectiu de l’alumnat afectat. Això es faria, si calgués, en hores extremes i prioritzant la presencialitat de l’alumnat de 1r i 2n d’ESO.

6- Cal que, a més de la mascareta, l’alumnat porti a classe el següent material personal:

Una bossa petita de paper o tela per guardar la mascareta si és necessari (per menjar, etc.).

Un pot petit de gel d’ús personal per situacions especials (sortides, etc.).

Una ampolla petita que es pugui reomplir d’aigua per tal de reduir al màxim les aglomeracions davant de les aixetes.

7- Els pares o les mares no podeu accedir al centre sense cita prèvia i en tots els casos és preferible la comunicació a distància (correu electrònic, telèfon, videoconferència).

A les reunions d’inici de curs podrem informar-vos amb més detall del funcionament d’aquest curs i en breu rebreu un correu amb la informació de l’AMPA sobre reutilització de llibres de text i l’oferta de menjador i activitats extraescolars.

A més us adjuntem tres documents: una carta dels consellers de Salut i d’Educació i un annex amb informacions rellevants de tots dos departaments. També us adjuntem la carta del juliol ( ESO, Batxillerat) per si no la vau rebre en el seu moment o no la trobeu al vostre correu. En aquesta carta teniu l’esquema de les entrades de l’alumnat, que serà el mateix a utilitzar el dilluns 14/09, deixant a banda l’horari que el primer dia és especial.

Salut i ànims!

Ricard Andreu Expósito