Revista Per Què?

La biblioteca del Pla comença el nou curs amb la recomanació de la revista Per Què?  que està inclosa en el Diari de l’Educació.

La revista Per Què? és una iniciativa de la Fundació Periodisme Plural amb voluntat de servei a la comunitat educativa i l’objectiu d’oferir a les claus i el per què de les notícies. Està pensada per ser un instrument pedagògic per al professorat de secundària. Tant en el fons com en la forma, vol oferir una eina eficaç per explicar l’actualitat catalana i global a l’alumnat de primer cicle de secundària. Es presenta com un blog i també té un format d’edició setmanal per ser imprès. Així, es pot convertir en material escolar per, des del periodisme, contribuir al coneixement dels nois i noies. La revista Per Què? també vol fomentar la lectura i despertar el plaer de comprendre a partir de la lletra impresa. En un temps amb un excés d’informació que esdevé caòtica és molt necessària la selecció de notícies creïbles, contrastades per periodistes seriosos que informin amb garanties i expliquin per què passen els fets explicats.

En el primer número del curs es parla dels atemptats del 17A en un monogràfic titulat No oblidem; un material molt adequat per treballar a classe.