Normes generals assignatura (Educació Física)

• L’assignatura d’Educació Física és bàsicament pràctica, però inclou tots els INDICADORS DE RESOLUCIÓ O QUALITAT.
  • Quan s’acumulin sis faltes injustificades quedarà suspesa l’assignatura (avaluació de caràcter trimestral o final).
  • En cas de lesió o de malaltia l’alumnat portarà un informe del metge, especificant el tipus de lesió i el temps aproximat de la recuperació.
  • En cas de lesió o de malaltia puntual (un dia), l’alumnat portarà un justificant que escriurà a l’agenda i signat per la mare, pare, o tutor legal , especificant el tipus de lesió o l’ indisposició.
  • Per desenvolupar les sessions d’Educació Física és imprescindible anar equipats/equipades amb roba d’esport adequada i sabatilles esportives . Aquesta roba haurà d’ésser diferent a la que s’utilitzi la resta del dia. Es recomana que sigui roba que transpiri bé, si pot ser de cotó.
  • És obligatori rentar-se després de fer la sessió d’Educació Física, per tal d’eliminar la suor, de tonificar el cos i de no causar molèsties als companys i professors. És una mesura higiènica que cal seguir amb normalitat i sense cap tipus de problema. Es recomana portar xancles i utilitzar cadascú la seva pròpia tovallola, com a mesura preventiva d’higiene.
  • No es permet ni menjar ni beure en els vestidors, evidentment no cal parlar de fumar…
  • Els papers, i altres brutícia s’ha de llençar a les papereres. S’han de mantenir els vestidors nets i en condicions. Si hi ha desperfectes els haureu de pagar.
  • L’alumnat no pot portar objectes de valor als vestidors, ni mòbils, tauletes, diners, ordinador, etc… d’aquests objectes personals del alumnat, ELS PROFESSORS NO PODEM FER-NOS NI ENS FAREM RESPONSABLES en cas de pèrdua o robatori als vestidors.
  • Respecteu el material com si fos vostre. És material de tothom, si el perdeu o trenqueu us haureu de fer responsables del seu cost.
  • Seguim les normes de correcció i bona educació dins l’horari escolar en general i especialment en les sessions d’Educació Física. Penseu que no esteu sols i que la vostra actitud pot molestar als altres. El respecte i la tolerància han d’ésser unes constants perquè tothom gaudeixi d’un bon ambient i un bon clima de treball. Sancionarem les faltes de respecte. Dues faltes de convivència al trimestre són motiu suficient per suspendre’l .
  • En cas de sortida del Centre, camp de futbol, C.N.H, Turó… l’alumnat que no hi hagi sortit del Institut amb el professor d’educació física, (exemple, un possible retard) no podrà incorporar-se a la classe, fins la arribada del grup classe.
  • Durant la sessió de classe, no és podrà portar joies, rellotges, arracades, o objectes que puguin ocasionar lesions, rascades o cap dany als companys o al propi alumne/a.
  • A la pista poliesportiva i els seus voltants només hi podrà estar el grup que estigui fent classe. Els alumnes que no estiguin fent classe hauran d’anar a l’aula que els correspongui.
  • En els vestidors només hi podrà estar una classe, el grup que tingui classe després, s’haurà d’esperar fins que el professor ho autoritzi. Es molt important que l’últim comuniqui al professor que no queda ningú dins del vestidor, ja que es tancarà la porta amb clau. Cal que tots sigueu molt puntuals tant per entrar com per sortir. D’aquesta manera podrem evitar possibles robatoris.
  • Un cop els alumnes estiguin canviats esperaran al professor en el lloc establert.
  • Es deixaran 5 minuts per canviar-se a l’inicií de la sessió i 10 per dutxar-se o rentar-se al final de la mateixa.
  • Els alumnes que no portin l’equip o estiguin lesionats puntuals, el professores es reserva l’assignació de una tasca. Ajudant al professor si els ho demana, anant a una aula o a la biblioteca a fer un treball assignat pel professor, fen una fitxa explicant el que estan fent els seus companys i anotant les possibles explicacions teòriques que faci. Serà obligatori la presentació d’aquesta fitxa, treball, etc, en finalitzar la classe i haurà d’estar en perfectes condicions. Si el professor considera que no es presentable l’haurà de fer a casa i portar-la a la classe següent. Si no ho fa no podrà fer la classe i tindrà una falta lleu i a més a més haurà de fer la fitxa d’aquell dia.
  • És important que cap alumne entri al gimnàs ni a les instal·lacions esportives abans , encara que hagin a acabat abans d’una altra classe.
  • Quan un alumne/a surt abans del vestidor no pot entrar a l’edifici principal fins que no hagi tocat el timbre.
  • El centre disposa de material per practicar esport a les hores del pati, aquest el trobareu al quarto d’equipament esportiu que esta entre els dos vestidors es prega que l’alumnat tingui cura d’aquest material i sigui prou responsable. Si es penja la pilota s’haurà d’avisar al professorat de guàrdia i si pot ser d’Educació Física. Si els alumnes no compleixen aquestes normes els professors ens reservem el dret de no facilitar més material. Esperem la vostra col·laboració per tal que tot funcioni correctament.
  • Recomanem que cap alumne no porti objectes de valor i ho deixí a la guixeta de classe, donat que el centre no se’n pot fer responsable en cas de pèrdua o robatori
  • Està absolutament prohibit penjar-se de les cistelles de bàsquet, de les porteries de futbol, ni saltar les tanques de la pista.