Un dia de Teatre!

teatre

El passat dimecres 1 de març els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat vam anar al Teatre Nacional de Catalunya a veure La senyora Florentina i el seu amor Homer, escrita per Mercè Rodoreda i dirigida per Sergi Belbel.

Un cop al teatre i asseguts a les butaques, només calia gaudir de l’espectacle. Durant les dues hores i quaranta minuts de durada de l’obra, vam assistir a la interpretació en viu de diversos actors coneguts fora de l’escena teatral, com són Toni Sevilla, Mercè Sampietro o Elisabet Casanovas que van dur a terme una meravellosa interpretació dels seus personatges.

Així doncs, vam contemplar la protagonista, la senyora Florentina (Mercè Sampietro), enamorada d’Homer (Toni Sevilla), un home casat i amb fills, a qui porta esperant més de vint-i-cinc anys. El grup d’amigues de la desesperada Florentina, a més de la  jove minyona Serafina (Elisabet Casanovas), li donaran consells durant tota la representació, i li aixecaran l’ànim fent-la riure, com també li farà a la resta del públic. Amb aquest grup de dones observàrem diferents tipus de vincles conjugals, i la difícil però no impossible vida d’una dona independent.

L’obra que vam presenciar pretenia exposar les relacions entre homes i dones a la Barcelona de principis del segle XX, a més de constituir una defensa dels drets d’aquestes i reivindicar la seva capacitat de prendre decisions sense dependre dels seus marits. La comèdia destaca la importància de la seva llibertat en un món dominat pels homes, on les opinions de la gent del poble i la imatge exterior sovint val més que la pròpia realitat.

Els alumnes gaudírem de l’obra i l’experiència, així com també del valor de la creació de peces com aquesta que, a més d’entretenir, serveixen per conscienciar a la societat. En aquesta ocasió ho fa a través d’un humor amarg que porta al públic a endinsar-se en la trama sense adonar-se del pas del temps fora del teatre. L’agilitat dels diàlegs i els petits tocs d’humor al guió d’alguns personatges com la Zerafina, van fer d’aquesta una obra amena i alhora brillant degut a la qualitat de la interpretació i al missatge transmès per  Mercè Rodoreda sobre el paper de la dona.

Galeria d’imatges