BTX i BATXIBAC: Preinscripció i matrícula

BTX – BATXIBAC [2026-2027]

Informació Estudis Postobligatoris de l’Institut Joan Brudieu

Estem treballant per actualitzar tota la informació per a la preinscripció 2026-2027.

  • Podeu trobar més informació a la pàgina de Portes Obertes de la nostra web (enllaç).
  • Podeu trobar la documentació estratègica de l’Institut en aquest enllaç.
  • Podeu trobar informació dels estudis BTX en aquest enllaç.
  • Podeu trobar informació dels estudis BatxiBAC en aquest enllaç.
  • Si es vol preinscriure’s al BTX de les modalitats de Ciències i Tecnologia o d’Humanitats i Ciències Socials al mateix Institut Joan Brudieu, NO ha de fer cap tipus de preinscripció electrònica perquè té reserva de plaça. Tan sols ha d’emplenar OBLIGATÒRIAMENT el Formulari de la Tria d’itineraris i matèries específiques de més avall i lliurar en format paper el següent document:
  • Si es vol preinscriure a la modalitat d’ARTS i a BatxiBAC la preinscripció és OBLIGATÒRIA.

Informació per a conèixer les intencions d’estudis postobligatoris de l’alumnat de 4t ESO de l’Institut Joan Brudieu.



Informació per a conèixer les intencions de l’alumnat de 1r de BTX de l’Institut Joan Brudieu en el seu pas cap a 2n de BTX.

BTX – BATXIBAC [Calendari Preinscripció i Matrícula]

Calendari Preinscripcio i Matricula BTX-BATXIBAC (general BTX): en construcció

Calendari Preinscripcio i Matricula BTX-BATXIBAC (general BATXIBAC): en construcció

Calendari Preinscripcio i Matricula BTX-BATXIBAC (interna): en construcció

Calendari Preinscripcio i Matricula BTX-BATXIBAC (gestió places vacants): en construcció

BATXIBAC [Preinscripció 2026-2027]

Procés de preinscripció



  • La sol·licitud de preinscripció (en format PDF) es presenta a la Secretaria de l’Institut.
  • Documentació interna OBLIGATÒRIA per a tot l’alumnat que es preinscriu a l’Institut Joan Brudieu:
    • Tria d’itineraris i matèries a 1r de BTX i a 2n de BTX
      • Cal que aneu a la pestanya BTX-Batxibac: Tria itineraris i matèries i empleneu el formulari pertinent.

Oferta i publicació de llistes

Oferta inicial

26_PREINS_BTX_i_BATXIBAC_Oferta_inicial_places: en construcció

Prova de nivell i alumnat admès

26_BatxiBAC_Prova_de_nivell_data: en construcció

BTX [Preinscripció 2026-2027]

Procés de preinscripció



  • Opció disponible quan comenci el termini.
  • Hi ha dues opcions:
    • Sol·licitud electrònica [SE] (cal identificació digital, com pot ser el DNI electrònic o l’idCat Mòbil).
        • Si no es disposa de cap certificat digital, us en podeu generar un de forma fàcil a l’idCat Mòbil.
    • Sol·licitud en suport informàtic [SI] (sense identificació digital), en què caldrà adjuntar la documentació identificativa de la persona sol·licitant per motius de seguretat de seguretat.
    • Cal disposar de:
      • Número identificador de l’alumne. Aquesta dada es correspon al número de registre de l’alumne (IDALU), que es pot consultar en línia al web del Departament.
      • El codi oficial de l’Institut Joan Brudieu és 25004188.
      • Una adreça electrònica per rebre el codi de la sol·licitud de preinscripció.
    • L’institut prestarà atenció personalitzada, mitjans informàtics i assessorament a les persones que tinguin dificultats per a la realització de les gestions de forma telemàtica.
  • Documentació identificativa que cal adjuntar a la sol·licitud (dins el termini establert):
    • Alumnat que MAI ha estat escolaritzat a Catalunya, cal adjuntar-hi:
      • DNI o NIE o Tarja de residència o Passaport o document d’identitat del país d’origen si es tracta d’estrangers comunitaris, de l’alumne i, si és menor d’edat i no fa els anys durant l’any 2026, del pare, mare o tutor/ra.
      • Certificat electrònic de la inscripció del naixement o el Llibre de família o altres documents relatius a la filiació (en cas de ser menor d’edat). Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Benestar Social i Família.
    • Alumnat ja escolaritzat a Catalunya:
      • Si s’utilitza la sol·licitud electrònica [SE]:
        • Cal especificar-hi el número d’identificació de l’alumne IDALU (si ha estat escolaritzat a Catalunya des del 2015-16). [Consulta IDALU].
        • No cal aportar cap document identificatiu perquè les dades ja consten al Registre.
      • Si s’utilitza la sol·licitud en suport informàtic [SI] (sense identificació electrònica), cal adjuntar-hi:
        • DNI o NIE o Tarja de residència o Passaport o document d’identitat del país d’origen si es tracta d’estrangers comunitaris, de l’alumne i, si és menor d’edat i no fa els anys durant l’any 2026, del pare, mare o tutor/ra.
        • Certificat electrònic de la inscripció del naixement o el Llibre de família o altres documents relatius a la filiació (en cas de ser menor d’edat). Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Benestar Social i Família.
    • Informacions i/o recomanacions:
      • Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa la sol·licitud.
      • Cenyiu-vos al calendari establert, lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini us fa perdre tots els drets d’adscripció amb el risc que això comporta de quedar-se sense plaça al centre.
  • Documentació de criteris
    • La documentació acreditativa dels criteris de prioritat generals i complementaris, que es detalla a continuació, s’ha d’adjuntar amb la sol·licitud de preinscripció dins el període establert si la consulta automàtica de dades no obté resultats i, per tant, no ha pogut quedar validada.
    • BTX: Criteris d’assignació de plaça i Documentació acreditativa (web Departament d’Educació).
PREINS_Criteris_prioritaris_i_complementaris_BTX_01
PREINS_Criteris_prioritaris_i_complementaris_BTX_02

  • Especificacions que cal tenir en compte quant a certificat d’estudis:
    • Els alumnes que han cursat l’ESO a Catalunya en un centre ordinari a partir del curs 2017-2018 o bé que actualment estan cursant l’ESO a Catalunya, no han d’adjuntar cap certificat del seu expedient acadèmic, ja que aquest s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació; les puntuacions obtingudes es mostren en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional. Si no s’ha pogut obtenir, cal adjuntar el certificat d’aquesta qualificació mitjana abans de finalitzar el període per presentar una reclamació a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
    • Per altres qüestions relatives al certificat d’estudis, aneu a la pàgina web del Departament d’Educació i Formació Professional.
      • Qualificació mitjana de l’ESO per a la preinscripció al Batxillerat (enllaç)
      • Si l’alumne ha cursat tota l’etapa equivalent a l’ESO en sistemes educatius estrangers, participa en la preinscripció amb una declaració responsable on exposa que no ha pogut iniciar l’expedient d’homologació al títol de GESO atès que el curs encara no ha finalitzat i es compromet a sol·licitar l’homologació un cop finalitzats aquests estudis. La qualificació que es té en compte per participar en la preinscripció escolar és un 5.

BTX [Preinscripció 2026-2027]

Oferta i publicació de llistes

Oferta inicial

Per consultar l’oferta inicial de places de BTX de l’Institut Joan Brudieu, codi oficial 25004188, heu d’anar al Mapa escolar de la preinscripció vigent:​ http://mapaescolar.gencat.cat/.

26_PREINS_BTX_Oferta_inicial_places: en construcció

Oferta definitiva

Per consultar l’oferta definitiva de places de BTX de l’Institut Joan Brudieu, codi oficial 25004188, heu d’anar al Mapa escolar de la preinscripció vigent:​ https://mapaescolar.gencat.cat/.

26_PREINS_BTX_Oferta_final_places: en construcció

BTX – BATXIBAC [Tria itineraris i matèries 2026-2027]

Documentació interna OBLIGATÒRIA per a tot l’alumnat que es preinscriu a l’Institut Joan Brudieu

  • Tria d’itineraris i matèries a 1r de BTX i a 2n de BTX

  • Observacions a tenir en compte amb la tria d’itineraris i matèries a BTX LOMLOE [Currículum BTX – LOMLOE a l’Institut Joan Brudieu]
    • La tria d’aquestes matèries és provisional:
      • L’oferta final es farà en funció de la demanda i dels recursos de professorat disponibles.
      • L’institut podrà reorganitzar l’adscripció de l’oferta en funció de les seves possibilitats organitzatives. Qualsevol canvi serà avisat oportunament.
      • Per poder impartir les matèries de modalitat i optatives que ofereix l’Institut, cal un mínim de deu alumnes. Queden excloses d’aquesta limitació les matèries obligatòries de modalitat i la matèria Grec I i II. Per a la resta de matèries que no arribin al mínim de deu alumnes, els alumnes hauran de triar una altra matèria de les que s’ofereixen a la franja o el centre els pot adreçar a cursar-les a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC), amb un màxim de dues matèries per alumne i curs acadèmic.
    • Per a 1r de BTX LOMLOE:
      • Si ets alumnat que cursa simultàniament estudis de música o compagina els estudis amb la pràctica intensiva de l’esport, hauràs d’emplenar els fulls de sol·licitud de convalidacions pertinents. Sempre es convaliden les matèries que hi ha a les franges MOP1 (4h) i MOP2 (2h), que hauràs de triar.
      • Si ets alumnat de BATXIBAC, has de fer obligatòriament Llengua francesa, com a 1LE, Història de França I i Literatura francesa I (franja MOP1 – 4h).
    • Per a 2n de BTX LOMLOE:
      • Si ets alumnat que cursa simultàniament estudis de música o compagina els estudis amb la pràctica intensiva de l’esport, hauràs d’emplenar els fulls de sol·licitud de convalidacions pertinents. Sempre es convaliden les matèries que hi ha a la franja d’Optativitat (4h), que hauràs de triar.
      • Si ets alumnat de BATXIBAC, has de fer obligatòriament Llengua francesa, com a 1LE, Història de França II i Literatura francesa II (franja d’Optativitat – 4h).
  • IMPORTANTÍSSIM!!!!
    • Sigueu curosos i responsables en la vostra tria d’itineraris i de matèries en el moment de la preinscripció.
    • La vostra elecció té un gran valor, perquè les vostres decisions en aquest temps de la preinscripció serveixen per organitzar la complexitat del curs proper i preveure grups i plantilles del professorat, la qual cosa, en el període de matrícula, ja està totalment tancada.

BTX – BATXIBAC [Matrícula 2026-2027]

ALUMNAT NOU ALS ESTUDIS DE BATXILLERAT:

  • Cartes que informen de les condicions i les dates per a les matrícules dels estudis postobligatoris [BTX] (curs 2026-2027)
    • Per a BTX [JUNY-JULIOL]: Alumnat nou a l’estudi i/o a l’institut, ja sigui per a 1r de BTX o per a 2n de BTX.
  • Documentació general
    • Llibre de documents per a la matrícula de BTX – FP – IFE. Cal emplenar i signar les autoritzacions que us proposem, inserides en forma d’apartats en el document:
      • DADES I: Dades personals per a ALEXIA i TokApp. És del tot necessari i imprescindible que tots els telèfons de contacte siguin plenament operatius, així com els correus electrònics.
      • DADES II: Autorització de dades per a TokApp.
      • SORTIDES: Autorització de sortides a la Seu i els seus voltants al llarg del curs de l’escolarització a l’Institut.
      • ORDINADORS: Acceptació o renúncia dels ordinadors del Pla Digital de Catalunya.
      • IMATGES: Autorització expressa relativa a l’alumnat quant al tractament d’imatges i/o veu.
      • RECURSOS DIGITALS: Autorització expressa relativa a l’alumnat quant a l’ús de serveis i recursos digitals a Internet per treballar a l’aula.
    • Informació per a Lloguer de taquilles.
    • Associació de Famílies d’Alumnat (AFA-Institut Joan Brudieu)
    • Més documents a Fulls impresos de la pàgina web.

BTX – BATXIBAC [Continuïtat de Matrícula 2026-2027]

ALUMNAT QUE JA ESTÀ CURSANT BATXILLERAT A L’INSTITUT:

  • Cartes que informen de les condicions i les dates per a les confirmacions de matrícules dels estudis postobligatoris [BTX] (curs 2026-2027)
    • Per a Repetidors 2n BTX [JUNY – després de l’avaluació extraordinària de B2]
      • Alumnat de B2 que NO titula perquè té matèries pendents a la convocatòria extraordinària de juny i ha de repetir B2, amb matèries soltes.
    • Per a 2n BTX[JUNY – després de l’avaluació ordinària de B1]
      • Alumnat de B1 que promociona a B2 perquè ha superat totes les matèries cursades a l’avaluació ordinària.
    • Per a 2n BTX i repetidors de 1r BTX [JUNY – després de l’avaluació extraordinària de B1]
      • Alumnat de B1 que promociona a B2 perquè ha superat totes les matèries cursades o li’n queden dues de pendents després de l’avaluació extraordinària.
      • Alumnat de B1 que ha de repetir curs perquè té tres o més matèries pendents després de l’avaluació extraordinària.
  • Documentació general per a tots els cursos

Desplaça cap amunt
Ves al contingut