Veredicte del concurs de Dictats Plurilingües 2023

El setè Concurs de Dictat Plurilingüe per a alumnes de primer, segon i tercer d’ESO de l’Alt Urgell ja té els guanyadors i guanyadores de l’edició 2023 (veredicte). En total s’ha premiat 12 parelles, que han estat les millors en les proves fetes en català, castellà, anglès i francès el passat 16 de febrer a l’Escola Oficial d’Idiomes de la Seu d’Urgell.

Pel que fa a 1r d’ESO, Jan Suriol i Júlia Coromina (Institut Joan Brudieu) han estat els guanyadors del dictat en llengua catalana, mentre que Ona Perarnau i Sergi Casanoves (Institut La Valira) han guanyat en la prova de castellà. En llengua anglesa, la parella formada per Aina Barrios i Nina Lerga (Institut Joan Brudieu) ha estat la més ben puntuada, i en francès s’han imposat Ainara Peñailillo i Jana Ripoll (Institut Joan Brudieu).

Els guanyadors de 2n d’ESO en les diverses llengües han estat Núria Pubill i Alba Vilarrubla (Col·legi La Salle), en català; Noa Coll i Juan Felipe Gil (Institut Escola d’OLiana), en castellà; Laura Acosta i Eric Crespo (Institut La Valira), en anglès, i Laia Rosada i Ada Hidalgo (Institut Joan Brudieu), en francès.

A 3r d’ESO els premis han estat per a Mariona Fustà i Maria Puyals (Col·legi La Salle), les més ben puntuades en el dictat en català; Noemí Marsinyach i Èlia Madrid (Institut Escola d’Oliana), les millors en la prova de llengua castellana; Joel Alfonso i Sandra Garcia (Col·legi La Salle), que han guanyat el dictat en anglès, i Yosra Aghmari i Gina Moreno (Institut Joan Brudieu), els primers classificats en la prova de dictat en francès.

Lliurament de premis

L’entrega de premis es durà a terme el dijous 30 de març a les set del vespre a la sala d’actes del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, a la Seu d’Urgell. Des de l’organització s’ha felicitat les parelles guanyadores i s’ha agraït als centres de secundària “el seu interès a continuar participant un curs més en aquesta proposta”.

Gairebé 150 alumnes participants

Prop de 150 alumnes de primer, segon i tercer d’ESO de l’Alt Urgell has pres part enguany en el Concurs de Dictat Plurilingüe, una iniciativa del Servei Educatiu Alt Urgell-Cerdanya, l’Escola Oficial d’Idiomes, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i l’Associació Llibre del Pirineu que té com a objectiu posar en valor la importància de l’ortografia en l’educació. En aquesta ocasió, els textos dels dictats corresponien a escriptores contemporànies.

Notícia a RàdioSeu.