Sortida geològica a la Conca de Tremp

Cada any, l’alumnat de CTMA (Ciències de la Terra i el Medi ambient) de batxillerat realitza  una sortida pràctica a algun indret d’interès geològic. El passat dia 15 de març, l’alumnat de 2n de Batxillerat es va desplaçar a la conca de Tremp. La jornada es va dedicar a estudiar els riscos geològics, fonamentalment a les inestabilitats gravitacionals, i a l’estudi dels sòls. La primera parada la vam fer al santuari d’Arboló, a tocar de Gerri de la Sal, on vam identificar riscos geològics i mesures correctores. La segona a Tremp, on vam visitar l’ Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC); concretament vam treballar dues exposicions, una dedicada a riscos d’allaus i l’altra a tipus de sòls. Havent dinat, ens vam desplaçar fins al poliesportiu de Tremp, on vam poder realitzar una pràctica d’identificació de sòls.

S’ha fet una entrada al blog de ciències amb les fotografies de la jornada (enllaç)