Setmana de la Ciència

Del 14 al 23 de novembre se celebrarà a Catalunya la 19a Setmana de la Ciència, en què es realitzaran tot un munt d’activitats de divulgació científica arreu del territori. A l’Institut Joan Brudieu, se n’hi desenvoluparà una: la conferència «La reproducció assistida i el diagnòstic genètic preimplantacional», a càrrec de Gemma Daina Noves, doctora en Biologia Cel·lular, el dimecres 19 de novembre, a les 12:00 h, a la sala d’Actes, per a l’alumnat de 1r de BTX (tot) i al de 2n de BTX (Biologia), emmarcada en el Dia de la Ciència a les Escoles. […]

Els temes centrals de l’edició d’enguany de la Setmana de la Ciència són la cristal·lografia i la biotecnologia amb motiu de la celebració, aquest 2014, de l’Any Internacional de la Cristal·lografia (enllaç amb la página web oficial del IYCr2014) i l’Any de la Biotecnologia (enllaç amb la pàgina web oficial). La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

L’Any 2014 ha estat declarat per les Nacions Unides com Any Internacional de la Cristal·lografia reconeixent la importància d’aquesta disciplina per la seva utilitat en el desenvolupament del coneixement i per les seves múltiples aplicacions en molt diversos camps, des dels fàrmacs fins a l’alimentació, passant pels minerals. Alhora vol commemorar el centenari del descobriment de la difracció de raigs X, un descobriment que va permetre l’estudi detallat de la matèria cristal·lina. També es vol celebrar el 400 aniversari de l’observació de la simetria dels cristalls de gel feta per Kepler l’any 1611; aquesta observació va ser la llavor dels estudis posteriors sobre el paper de la simetria en la matèria.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *