Premiats a la 2a Mostra de Projectes Emprenedors d’FP a Catalunya

Dos projectes d’emprenedoria d’FP d’alumnes de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell han estat guardonats aquest dimecres 29 de gener en la 2a Mostra de Formació Professional de Projectes d’Emprenedoria a Catalunya. El projecte "Viure i jugar", realitzat per Maria Ribot Cardona, Mireia Górriz Cabana i Verónica Ruíz Martínez, del CFS Educació Infantil, tutoritzats per la professora Neus López Nova, ha rebut el segon premi al projecte més viable. Per la seva banda, el projecte "Air Baby", realitzat per Tess Stam Cleries, Sílvia Vidal Cortina, Marina Bilbeny Ramos, Vanesa Carmona Montalbo i Laia Pujol Rosdevall, del CFS Educació Infantil, tutoritzats per la professora Neus López Novau, ha estat reconegut amb el tercer premi a la millor idea. La cerimònia de lliurament dels guardons va tenir lloc al CosmoCaixa i va comptar amb la presència, per part del Departament d’Ensenyament, del secretari de Polítiques Educatives, Joan Mateo, i del director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons. […]

La Mostra, que va adreçada als alumnes de grau mitjà i de grau superior, comptava amb tres categories d’avaluació: millor idea, projecte més viable i foment del cooperativisme. En total, s’hi havien presentat 43 projectes. Els centres guanyadors han estat l’Escola Joviat de Manresa, l’Institut Joan Brossa de Barcelona i l’Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa, amb aquuests projectes:

• Belteasy, un cinturó-faixa per al canvi d’absorbents. A càrrec d’alumnat que ha cursat el cicle formatiu de grau mitjà d’Emergències sanitàries a l’Escola Joviat de Manresa.
  • Agile food, projecte que optimitza la distribució d’aquells productes alimentaris amb risc de ser eliminats a causa de la proximitat de la data de caducitat o altres dificultats en la seva comercialització. A càrrec d’alumnnat que ha cursat el cicle formatiu de grau superior de Gestió comercial i màrqueting a l’Institut Joan Brossa de Barcelona.
  • Inc ADF – Incendis, creació d’un servidor de base de dades que permeti que les unitats de vigilància de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) puguin localitzar focus del perill sobre el terreny. A càrrec d’alumnat que ha cursat el cicle formatiu de grau superior d’Administració de sistemes informàtics en xarxa a l’Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa.

A més de l’Institut Joan Brudieu de la Seu, també han estat premiats l’Institut Sant Domènec Savio de Terrassa, l’Institut Lacetània de Manresa, l’Institut Jaume I de Salou, l’EMAV de Barcelona i el Col·legi Sagrat Cor de Sarrià de Barcelona, que han quedat en segona o tercera posició en alguna de les categories d’avaluació. Tots els projectes que han concursat en aquesta Mostra havien resultat guanyadors o finalistes en altres concursos organitzats per diverses entitats de promoció econòmica i empresarial d’arreu del territori.

Nota de premsa del Departament d’Ensenyament – Notícia a RàdioSeu i a PirineuTV – Fotografies a PICASA.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *