Pràctiques d’alumnes a l’Arxiu Comarcal de la Seu per perfeccionar el nivell de llatí

Potenciar el llatí fora de l’aula i donar vida als estudis humanístics. Aquest és l’objectiu que l’Arxiu Comarcal de l’Alta Urgell pretén aconseguir amb les pràctiques que des d’aquest any realitzen un grup d’alumnes de primer de Batxiller de l’Institut Joan Brudieu. […]

Cada dimarts, tres alumnes de primer de Batxillerat de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell, es desplacen, dins el seu horari lectiu, fins a l’Arxiu Comarcal per perfeccionar el seu nivell de llatí amb documentació original d’època medieval. El seu primer repte és la transcripció del Testament Sacramental de Sant Ermengol, el document més antic conservat actualment a l’arxiu amb gairebé 1.000 anys d’història. Una feina feixuga que sovint s’incrementa quan el text a reconèixer es troba malmès o redactat amb abreviatures .

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és donar vida al Llatí, una llengua que malgrat els esforços, segueix sense estar massa reconeguda.

Amb aquesta proposta els estudiants poden fer un primer tast de futures
professions humanístiques com ara l’arxivística.

La iniciativa compta amb el suport de l’equip tècnic de l’Arxiu, així com el departament de llengües clàssiques de l’institut de la Seu d’Urgell.

Notícia apareguda a Andorra difusió el 7 de febrer de 2016

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *