Lliurament dels Premis Treball de Recerca UdL

Aquest passat divendres 4 de novembre al vespre s’han lliurat els Premis Premis a treballs de recerca de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior de la Universitat de Lleida (UdL), que han arribat a la seva tretzena edició. Convocats pel Vicerectorat d’Estudiantat amb el suport del Consell Social, els guardons s’han lliurat al Saló Víctor Siurana del Rectorat. D’entre els catorze estudiants de secundària premiats, nou dels quals són noies, hi ha la nostra exalumna Gina Prat Lilly, premiada en l’àrea d’Estudis de Gènere amb el treball “It is fatal to be a man or woman pure and simple: Virginia Woolf i feminisme”, tutoritzat per Anna Martí. Va recollir els diplomes Xavier Falcó, director de l’institut. [programadiplomafotos]

Les guanyadores i els guanyadors són alumnes d’onze instituts i col·legis de Lleida ciutat, Almacelles, Tàrrega i la Seu d’Urgell: Episcopal (2), Maristes (2), Canigó (2), Manel de Montsuar (1), Samuel Gili i Gaya (1), Màrius Torres (1), Manuel de Pedrolo (1) i Joan Brudieu (1); així com l’ Institut Ramon Turró i Darder de Malgrat de Mar (1), el Col·legi La Mercè de Martorell (1) i l’Institut de Flix (1).En total, el jurat va avaluar 140 treballs realitzats per estudiantat de 47 centres catalans, 91 dels quals els signaven les noies: 12 de la capital del Segrià, 19 de la resta de la demarcació, 8 de les comarques de Barcelona, 5 de les tarragonines i 3 de les gironines. Les noies s’han fet amb 9 dels 14 premis, a l’igual que l’any passat.

Els treballs premiats versen sobre les pràctiques agrícoles per a la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera, l’ús de plantes transgèniques en tractaments contra la Sida, l’aprofitament dels greixos no comestibles, el valor intangible de les marques, Virginia Woolf i feminisme o la música i els videojocs, entre d’altres.

L’acte de lliurament ha anat a càrrec del rector, Roberto Fernández; el president del Consell Social, Ramon Roca; la vicerectora d’Estudiants, Neus Vila, i el director dels Serveis territorials d’ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.