La Cobla de l’Institut Joan Brudieu-Escola Folk del Pirineu s’estrena per Sant Jordi

La jornada de Sant Jordi a la Seu d’Urgell ha comptat enguany amb l’estrena de la Cobla de l’Institut Joan Brudieu-Escola Folk del Pirineu, integrada per 14 joves dels nivells d’ESO i BTX, que han ofert una ballada de quatre sardanes a la plaça de les Monges, a partir de les 12 del migdia. […]

L’objectiu de la col·laboració entre el departament de Música de l’Istitut Joan Brudieu i l’Escola Folk del Pirineu d’Arsèguel ha estat crear una cobla juvenil, a través de la qual fomentar l’estudi dels instruments tradicionals catalans (tenora, gralla, flabiol o fiscorn, entre d’altres) i d’un repertori sardanístic creat expressament per a l’ocasió. Les peces que s’han interpretat, composades per Xixu Oscat i Turó (pseudònim de Narcís Mellado) estan inspirades en la toponímia local: Baixant de Cantacorbs, Les runes de Llirt i El camí de Músser. Una altra de les sardanes que s’han ballat ha estat Les flors de saüc.

El projecte Cobla l’han tirat endavant els professors Narcís Mellado, Ivan Caro i Isidre Peláez.

Notícia RàdioSeu

Prestrena de la cobla a l’Institut (vídeo #1 – vídeo #2vídeo #3) i vídeo de les fotos.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *