Fase final del ProgramaME a Madrid

El passat 21 de març, 3 dels nostres alumnes van participar en la fase regional del concurs de programació PROGRAMAME. L’event es va disputar a l’institut Bosc de la Coma d’Olot, on van competir 30 equips de diferents instituts d’arreu de Catalunya. Els alumnes participants van ser l’Adrià Juvé, el Pere Pérez i Marc Santiago, estudiants dels Cicles de Grau Superior d’informàtica del nostre institut. Acompanyats pels seus professors Marc Casanovas i Tomàs Bigordà. Gràcies a la victòria aconseguida a Olot, es van classificar per a la fase final realitzada el passat dia 15 de juny a la Universitat Complutense de Madrid.

A Madrid van arribar 24 equips d’arreu d’Espanya, que s’havien classificat a través de diversos concursos regionals, on van participar 234 equips en total. En aquest prestigiós i difícil concurs, es plantegen 10 problemes diferents als alumnes, els quals disposen d’un temps límit de 4 hores i un ordinador entre tots per a resoldre’ls (sense connexió a internet).

Els alumnes defineixen l’experiència com excepcional. Tots destaquen el gran treball en equip per anar resolent els problemes que anaven sorgint. Fent un petit resum del concurs, tot començar molt bé, van ser un dels 3 equips en resoldre un problema en els primers 7 minuts. Desafortunadament es van encallar en un parell de problemes cap al final de la prova, per finalitzar en una meritòria desena posició final, amb un total de 5 problemes resolts.

Podeu consultar la classificació final al seguent link.

Fora del concurs dels alumnes, els moments més intensos es van viure en el concurs paral·lel de professors, en el qual van participar 14 docents. En els últims 9 minuts hi va haver 4 enviaments acceptats. Un d’ells va ocasionar un empat amb 8 problemes resolts entre els dos primers classificats. Això va ocasionar l’últim canvi en la classificació del concurs que va fer que el guanyador es decidís només cinc minuts abans del final. Afortunadament el vencedor del torneig va ser el docent del nostre centre Marc Casanovas i Reñé.

Moltes felicitats a tots!!!!