El Joan Brudieu a la First Lego League

El campus de Cappont serà l’escenari dissabte, 22 de febrer, d’una nova edició de la First Lego League, amb reptes englobats sota el títol "Nature’s Fury". La competició reunirà 25 equips integrats per més de 240 alumnes de 20
centres docents de les comarques de Terres de Ponent, entre d’ells
l’equip de l’Institut Joan Brudieu, amb aquest programa. Els equips exploraran impressionants turmentes, terratrèmols, onades i
molts més fenòmens de la naturalesa que podem emmarcar en el que
denominem desastres naturals. Els participants descobriran què es pot
fer quan fenòmens naturals tan intensos fan acte de presència allà on
les persones viuen, treballen i juguen. Aquest serà el punt de partida
per desenvolupar un projecte científic que proposi una actuació en algun
tipus de catàstrofe natural i que finalment serà posat en comú amb
altres equips de manera col·laborativa.[…]

En aquest sentit i amb l’objectiu d’ajudar als nens i nenes participants, l’Escola Politècnica Superior va sol·licitar l’ajut de professionals en aquests tipus de desastres (Exèrcit, Creu Roja, Protecció Civil i Bombers) i el dia 21 de novembre es va organitzar una xerrada informativa on van assistir els nens i entrenadors participants i van poder preguntar als professionals tots els seus dubtes i inquietuds.

Així mateix, cal destacar que en aquesta edició, com a activitats complementàries, el mateix dia de la competició, al carrer Jaume II (davant del CCCT i L’EPS) diverses de les institucions col·laboradores mostraran en directe els seus equipaments, organitzaran exhibicions, … En concret, la Creu Roja de Lleida instal·larà d’un hospital de campanya i portarà l’equip de recerca en mitjà terrestre, que consta de gossos ensinistrats que faran diverses exhibicions en directe. El Bombers de Lleida mostraran un Centre de Comandament avançat amb generador incorporat, una autoescala de fins a 15 metres d’alçada i un vehicle de suport i material en cas d’emergència i la Unidad Militar de Emergencias de l’exercit te previst d’exposar una ambulància de campanya medicalitzada, un vehicle autobomba i un jeep militar.

Així mateix aquestes activitats exteriors es complementaran amb un espai d’entreteniment exterior organitzat per Agustí Mestre que constarà d’un inflable i un circuit de cotxes elèctrics i una demostració de Drones a càrrec de l’empresa Engijoc. A l’interior de CCCT també comptarem amb una Ludoteca LEGO per als més petits i d’un stand dedicat a la robòtica educativa.

La FIRST LEGO League, l’èxit de la il·lusió, va començar fa 18 anys com una inspiració de FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology), organització sense ànim de lucre fundada per l’inventor i emprenedor Dean Kamen, i la innovadora companyia danesa LEGO. Des de fa 10 anys la Fundació Scientia ha estat impulsat aquest programa internacional a Espanya, estenent any rere any aquest esdeveniment a més ciutats i creixent en nombre de participants. Tanmateix, l’organització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud requereix esforç, implicació i treball. L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida ha comptat per a l’organització de la fase local a Lleida de la FIRST LEGO League amb la col·laboració i el patrocini de diverses institucions i empreses de de comarques de Lleida i el seu entorn.

Instituts participants: Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell,
Institut de la Pobla de Segur, Institut d’Almenar, Institut Els Planells
d’Artesa de Segre, Institut Alfons Costafreda de Tàrrega, Escola La
Salle de Mollerussa, Col·legi Terraferma d’Alpicat, Institut Maria