De nou, alumnat de l’Institut anirà al Quebec

El curs vinent 2015-2016 dues noves alumnes del nostre centre, Laia Grau i Júlia Roquet, participaran en el Programa d’Intercanvi entre Catalunya i el Quebec, coordinat pel Servei de Llengües Estrangeres, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’organisme quebequès Éducation internationale. […]

Els objectius del programa són els següents:

• Desenvolupar les competències i les aptituds de l’alumnat participant: millora del coneixement del francès o de l’anglès de l’alumnat català i millora de l’espanyol i iniciació al català de l’alumnat quebequès, a més d’una dimensió intercultural en la formació de base i una major autonomia.
  • Apropar els centres i el professorat del Quebec i de Catalunya amb l’objectiu de fomentar altres col·laboracions.
  • Permetre un millor coneixement de Catalunya al Quebec i del Quebec a Catalunya.

A Catalunya, el programa s’adreça a l’alumnat de quart curs d’ensenyament secundari obligatori i primer de batxillerat, que segueixin cursos de francès o que tinguin un nivell A2/B1 en llengua francesa o anglesa en el moment de la selecció. L’intercanvi tindrà una durada de sis mesos: tres mesos per a l’alumnat quebequès i tres mesos per a l’alumnat català, que transcorrerà en dos períodes diferenciats durant el curs escolar:

• de setembre a desembre:  l’alumnat del Quebec segueix els estudis en una escola catalana i viu amb la família amb qui se l’ha aparellat
  • de gener a abril: l’alumnat de Catalunya s’està amb la família del Quebec i ambdós assisteixen, conjuntament, a la mateixa escola.

Confiem que l’intercanvi resultarà altra vegada una experiència enriquidora per a tots els participants. Volem agrair igualment l’interès demostrat per tots els alumnes que han volgut participar-hi però que no han estat seleccionats.

Full de circuit administratiu per a participar al Programa – Planificació i temporalització de l’intercanvi.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *